Za blisko 50 mln zł zbudowane zostaną trzy nowe przystanki kolejowe Łódź Radogoszcz Wschód, Łódź Retkinia i Łódź Warszawska. Rozbudowane zostaną również istniejące stacje Łódź Arturówek, Łódź Stoki i Łódź Marysin. Zbudowana zostanie też mijanka, czyli 750-metrowy drugi tor przy stacji Łódź Marysin. Przez ten przystanek przebiega jednotorowa linia między Łodzią Widzewem i Zgierzem. Dobudowanie drugiego toru pozwoli minąć się pociągom, co zapewni ich większą liczbę na tej linii.
Budowa nowych stacji ma na celu przyciągnięcie mieszkańców dużych osiedli do kolei. Przystanek Łódź Retkinia powstanie przy centrum handlowym. Skorzystać z niego będzie mogło 70 tys. mieszkańców osiedla. Łódź Radogoszcz Wschód powstanie przy ul. Kreciej, czyli w pobliżu osiedla zamieszkałego przez 32 tys. osób. W okolicy stacji Łódź Warszawska przy wiadukcie na Warszawskiej mieszka 11 tys. osób z osiedli Rogi i Marysin. Inwestycje kolejowe pozwolą mieszkańcom tych osiedli przemieszczać się po mieście szybciej i bardziej komfortowo niż gdyby mieli skorzystać z tramwajów lub autobusów.
O tym, że nowo utworzone stacje przyciągają mieszkańców okolicznych osiedli świadczą statystyki Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
- ŁKA obserwuje stały wzrost liczby pasażerów korzystających z przystanków na terenie Łodzi. Wskazują na to dane z liczników znajdujących się w pociągach ŁKA, które dostarczają danych o liczbie osób wsiadających i wysiadających na każdym przystanku i stacji kolejowej - mówi Marta Markowska, rzecznik ŁKA. - Analizując przystanki pod kątem wzrostu liczby pasażerów na przestrzeni trzech lat to wskazać należy na Łódź Pabianicką, Łódź Dąbrowę i Łódź Chojny. Do pociągów ŁKA na przystanku Łódź Pabianicka w 2017 roku wsiadło o 185 proc. pasażerów więcej niż w roku 2016. W 2018 roku zanotowano kolejny wzrost na poziomie 90 proc. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku przystanku Łódź Dąbrowa. W 2017 roku skorzystało z niego o 167 proc. pasażerów więcej niż w roku 2016. W 2018 roku liczba ta wzrosła o kolejne 80 proc. podróżnych.
ŁKA zauważa, że największy przyrost liczby pasażerów korzystających z łódzkich przystanków nastąpił w 2017 roku. Wpływ na to miało między innymi wprowadzenie wzajemnego honorowania biletów ŁKA i komunikacji miejskiej na terenie miasta.
- Rozwiązanie to znacznie ułatwiło korzystanie z pociągów, które stały się elementem systemu komunikacji miejskiej - mówi Marta Markowska.
- Nowa infrastruktura pasażerska umożliwi efektywne wykorzystanie transportu kolejowego w aglomeracji łódzkiej. Przystanki będą pełniły funkcję węzłów komunikacyjnych integrujących kolej z innymi środkami transportu: indywidualnego, miejskiego i regionalnego. Wzrośnie wygoda podróżnych. Łatwe przesiadki zapewnią obiekty dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Mieszkańcy aglomeracji łódzkiej będą mogli szybciej i sprawniej dotrzeć do celu - powiedział Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?