Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od jutra na trasę wracają pociągi w Łodzi Kaliskiej do Kutna

Dariusz Gabryelski
Dariusz Gabryelski
Prace modernizacyjne prowadzono na dworcu Łódź Kaliska, a także na stacjach w Zgierz, Ozorkowie i Łęczycy
Prace modernizacyjne prowadzono na dworcu Łódź Kaliska, a także na stacjach w Zgierz, Ozorkowie i Łęczycy Grzegorz Gałasiński
Po 16 miesięcznej przerwie spowodowanej remontem torowiska między Łęczycą i Ozorkowem jutro (23 grudnia) na trasę wracają pociągi z Łodzi Kaliskiej do Kutna. Dzięki modernizacji składy będą mogły jechać nawet 120 km/h, a podróż między tymi miastami skróci się o około 10 minut.

- Od 23 grudnia planowane jest wznowienie połączeń regionalnych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno, natomiast od 1 stycznia przewidywane jest przywrócenie połączeń PKP Intercity. Szczegółowe informacje o połączeniach przekazują przewoźnicy – mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Efektem przebudowy trasy ze Łodzi do Łęczycy, którą podzielono na trzy części, będzie zwiększenie prędkości z obecnych 70-90 km/h do 120 km/h. Czas przejazdu pociągów na tym odcinku skróci się o około 10 minut.

Nowe perony i oznakowanie na dworcach

Podczas remontu torowiska przebudowano także perony na stacjach w Łęczycy, Zgierzu, Ozorkowie i Sierpowie. Pojawiły się tam także wiaty przystankowe, ławki i oznakowanie ułatwiające orientację i dotarcie na odpowiedni peron. Dla osób poruszających się na wózkach zbudowano pochylnie. Na stacjach zamontowano nowe oświetlenie, nagłośnienie i stojaki rowerowe. Podczas prac na przystanku Zgierz Północ odbudowano drugi peron oraz drugi tor. Powstała tam tzw. mijanka, która pozwoli na zwiększenie przepustowości trasy, umożliwiając przewoźnikom uruchomienie dodatkowych połączeń kolejowych.

Remontowano trzy odcinki trasy z Łodzi Kaliskiej do Kutna

Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zgierz kosztowała ok. 229 mln zł netto. Na modernizację torowiska od Zgierza do Ozorkowa wydano ok. 172,8 mln zł netto, a od Ozorkowa do Łęczycy ok. 124,5 mln zł netto. W sumie podczas inwestycji, przebudowanych zostało ok. 70 km torów i sieci trakcyjnej. Wymieniono ponad 70 rozjazdów. Prace objęły 10 mostów, 7 wiaduktów i 10 przepustów. Lepsze bezpieczeństwa zapewni modernizacja 27 przejazdów kolejowo-drogowych. Na stacji Zgierz powstało nowe przejście podziemne, a na stacji Łódź Żabieniec przebudowano istniejący tunel. Remont torowiska z Łęczycy do Kutna jest dopiero na etapie planowania.
Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły przebudowę torowiska z Łęczycy do Ozorkowa 1 września 2020 roku. Od tego czasu na trasie z Kutna do Łodzi Kaliskiej przestały kursować pociągi. Na odcinku z Łęczycy do Zgierza, bo tam także trwały roboty, wprowadzono autobusową komunikację zastępczą. Dziś utrudnienia dla pasażerów wreszcie się zakończą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki