Podróżni protestują przeciw rozkładowi jazdy PKP

AB
DziennikŁódzki/archiwum
Mieszkańcy Łodzi wystosowali list do prezydent miasta Hanny Zdanowskiej i ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka dotyczący rozkładu jazdy pociągów pomiędzy Łodzią a Warszawą. Dojeżdżający codziennie do stolicy chcą przywrócić poranne i popołudniowe bezpośrednie połączenie pomiędzy miastami.

"My, Łodzianie dojeżdżający do pracy w Warszawie, zwracamy się do Państwa z prośbą o podjęcie działań zmierzających do przywrócenia porannego i utrzymania popołudniowego bezpośredniego połączenia kolejowego Łódź - Warszawa przez PKP Intercity SA. Istnienie tego połączenia dawało dużej grupie osób, spędzających codziennie w pociągu około 4 godzin, gwarancję pewnego minimum komfortu podróży.
NOWY ROZKŁAD PKP PO ZAMKNIĘCIU DWORCA FABRYCZNEGO
Niestety, podczas ostatniej korekty rozkładu jazdy we wrześniu, dla porannego połączenia z Łodzi do Warszawy wprowadzono dodatkowo postoje w Skierniewicach i Żyrardowie. Zmianę tę wprowadzono do projektu rozkładu w ostatniej chwili, na 1 dzień przed terminem, motywując ją zmniejszeniem o 1 łącznej ilości porannych pociągów w relacji Łódź - Warszawa. Niestety w projekcie zmian które mają nastąpić od 15 października pomimo że ilość pociągów wróciła do stanu pierwotnego, nie tylko nie wyeliminowano tych dodatkowych postojów, ale jeszcze wprowadzono je dla połączenia powrotnego, całkowicie likwidując "bezpośrednie" połączenie Łódź - Warszawa.
PIĘTROWE WAGONY POJADĄ Z ŁODZI DO WARSZAWY
Uważamy, że w sytuacji gdy w związku z remontem torów na odcinku Skierniewice - Warszawa a także wyłączeniem z eksploatacji dworca Łódź Fabryczna jesteśmy już i tak narażeni na spore uciążliwości, wprowadzanie tego typu rozwiązań przez PKP Intercity jest nieliczeniem się przez tą firmę z potrzebami dużej grupy pasażerów i to korzystających codziennie z usług tej firmy".

PREZYDENT ŁODZI W TRAMPKACH Z KONTROLĄ NA DWORCU ŁÓDŹ CHOJNY

Podróżni zwrócili się także o wyjaśnienie powolnego ich zdaniem remontu na odcinku Skierniewice - Warszawa oraz nieskoordynowanym remoncie dworca Łódź Chojny z zamknięciem Fabrycznego.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łapiduch

mogę dojechać do pracy w Skierniewicach i wrócić do Łodzi Łodzianinem a nie patrzeć na stacji w Skierniewicach jak przejeżdża pociąg bez zatrzymania , czas podróży się nie zmienia, tylko niektórzy nie mogą smacznie spać rozkładając się na fotelach w przedziale bo jak wsiądą ludziska w Skierniewicach i Żyrardowie są zajęte wszystkie miejsca siedzące czyli 8 na 8 w przedziale i tak powinno być.

m
mich

Ej, podróżni, wyjaśniać powolny remont odcinka Skierniewice-Warszawa to wy powinniście w PKP w W-wie. Dajcie spokój tej Zdanowskiej! Kurcze, nie wszystkiemu ona jest winna!

M
Michał

Szukam autorów tego listu, prowadzę serwis www.lodzwawa.pl i chciałbym zacząć integrować pasażerów, którzy jak dotąd są niewidzialni w przestrzeni publicznej. [email protected]

u
uf

... te połączenia sa bezpośrednie, ludzie tylko żądają, by nie stawały w 2 miastach. Co to za problem?

p
pazażer

I w połowie przywracają przedwakacyjne rozkłady...

k
koj

Ciekawa sprawa, że włodarze mają może i dobre pomysły, ale to TYLKO POMYSŁY!
I to mocno pachnące kiełbasą, oczywiście wyborczą.

- Miał być DWORZEC KALISKI - piękny, dostępny - do dziś nie dokończony.
Miała być KOLEJ OBWODOWA - budowano przystanki (Dąbrowa, Arturówek, Stoki...), na których nie zatrzymał się żaden pociąg, remontowano trasę Widzew-Chojny tak, że z dwóch torów pozostał dziś jeden

- Miał być szybki ŁÓDZKI TRAMWAJ REGIONALNY - szybki nie jest, bo zatrzymuje się na każdym skrzyżowaniu, a choć ma zielone musi czekać, aż poprzedni skład odjedzie z przystanku; regionalny też nie jest, bo ani do Pabianic, ani do Ozorkowa, ani nawet do Zgierza - pozostał tyko 'Łódzki Tramwaj'

To tylko próbki

Zobaczymy co będzie z Dworcem Fabrycznym - planują wpuścić go na 16 m pod ziemię, może uda się ostatecznie na 8, a z tunelu średNICowego - to pewnie tylko NIC zostanie...

Bo w Łodzi robimy tylko DO POŁOWY!

Dodaj ogłoszenie