Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa stacji Widzew skończy się za rok, kolejne perony są gotowe

Marcin Bereszczyński
Za miesiąc będzie można pojechać z dworca Łódź Widzew do Zgierza. Na widzewskiej stacji trwa obecnie podłączanie torów do tej linii kolejowej.

Zakończenie przebudowy stacji kolejowej Łódź Widzew zostało zaplanowane na połowę przyszłego roku. Peron 3 został oddany do użytku w połowie czerwca, a peron 2 ma być ukończony jeszcze w tym roku. Do końca sierpnia peron 3 ma być podłączony do linii kolejowej, biegnącej do Zgierza oraz do dwóch torów linii prowadzącej z Widzewa do stacji Łódź Chojny.

- Do końca sierpnia oddamy do użytku połączenie ze stacji Łódź Widzew do Zgierza - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Obecnie trwają intensywne prace związane z podłączaniem torów tej linii do nowych torów stacyjnych na Widzewie. Do końca sierpnia podłączymy również obydwa tory biegnące z Chojen. Po otwarciu peronu 3 rozpoczęliśmy rozbieranie torów, z których dotychczas korzystały pociągi, czyli te, które znajdowały się najbliżej budynku dworca. Prowadzimy prace na peronie nr 2, tak aby można było z niego korzystać jeszcze w tym roku.

Podróżni najbardziej narzekają na to, że z budynku dworca na oddany peron 3 trzeba przejść około 500 metrów. Dziwią się również, że dach nie znajduje się nad całym peronem, a tylko nad jego częścią.

PKP PLK postanowiła najpierw zbudować peron 3, aby nie wprowadzać utrudnień dla podróżnych. Chodziło o to, aby mogli jak najdłużej korzystać z peronów 1 i 2, czyli tych, które znajdują się najbliżej budynku dworca.

Dach na razie jest zbudowany tylko nad peronem 3. Będzie rozbudowany aż do budynku dworca. Dach ma zakrywać tylko centralną część peronów, a nie całą długość 400-metrowego peronu.

- Nowy, zadaszony peron stacji Łódź Widzew jest wyższy niż dotychczasowy, co umożliwia pasażerom wygodne wsiadanie do pociągów. Komfort poprawia także dodatkowe wyposażenie: ławki, wyświetlacze z informacjami dla pasażerów, nagłośnienie i gabloty na rozkłady jazdy - powiedział Maciej Dutkiewicz.

Po zakończeniu modernizacji peronów na stacji Łódź Widzew będą 3 nowe perony nakryte rozległą wiatą oraz 10 torów, z czego 6 dla pociągów pasażerskich, 2 dla ruchu towarowego i 2 do obsługi technicznej. Na perony ma prowadzić przejście podziemne, które zostanie dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych oraz rodziców z dziećmi w wózkach.

Przypomnijmy, że przebudowa peronów stacji Łódź Widzew jest realizowana przez firmę Trakcja PRKiI za 239 mln zł. W ramach tej inwestycji powstanie również linia kolejowa w stronę Łodzi Fabrycznej. Zbudowany zostanie też tunel drogowy pod tą linią przecinającą ulicę Niciarnianą.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki