Rower miejski w Łodzi znów się opóźni. Po trzecim przetargu także są odwołania

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Łukasz Gdak/archiwum Polska Press
Aż dwa odwołania wpłynęły do Krajowej Izby Odwoławczej po przetargu na łódzki rower publiczny. Odwołał się wykluczony i... zwycięzca.

W grudniu Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi rozstrzygnął trzeci już przetarg na budowę systemu roweru publicznego w Łodzi. Najniższą cenę zaproponowała firma Nextbike - niecałe 12,3 mln zł - i jej ofertę ZDiT uznał za najlepszą. Jednocześnie za gorszą uznał ofertę konsorcjum firm Egis i BikeU, a także wykluczył ofertę konsorcjum firm Arcus i Romet(8,9 mln zł) z powodu braku dokumentacji.

CZYTAJ: Już trzech chętnych na łódzki rower publiczny

ZDiT chciał podpisać umowę zaraz po Nowym Roku, a z początkiem kwietnia uruchomić system. Jednak w tym tygodniu wykluczone konsorcjum złożyło odwołanie do KIO. Chce też odzyskać wadium. Odwołał się też zwycięski Nextbike. Jego zdaniem, ZDiT mógł lepiej udokumentować odrzucenie oferty Arcusa i Rometa.

Teraz KIO ma piętnaście dni na rozpatrzenie odwołania.- Niestety opóźni to podpisanie umowy - przyznaje Piotr Grabowski, rzecznik ZDiT. - Jednak nadal mamy nadzieję, że Nextbike zdąży uruchomić system w terminie - dodaje.

Rower miejski miał się pojawić dwa lata temu. Jednak już w dwóch pierwszych przetargach nie udało się wyłonić zwycięzcy.

CZYTAJ: Łódzki rower publiczny. Oferta Nextbike najbardziej korzystna

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
21-27 grudnia 2015 r.

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

:-)
Ludzie chcą sprawnej komunikacji miejskiej i przejezdnych dróg.
:-)
PRECZ Z TOPIENIEM KASY!
To są BARDZO DROGIE rowery i bardzo mało potrzebne.
G
Gość
Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !
Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !
Wprowadzić zmianę w Ustawie PORD by tak jak dawniej, na przejazdach z droga rowerową, to rowerzysta miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa samochodowi !
Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !
Zakazać wjazdu rowerami do parków !
Odseparować całkowicie rowerzystów od pieszych - likwidacja CPR !
Wprowadzić obowiązkową rejestracje rowerów !
Przywrócić poprzednie, surowe, kary za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu !
Ujawnić jakie koszty ponosi UMŁ w związku z organizacją Masy Krytycznej !
Ile osób z fundacji Fenomen jest zatrudnionych w instytucjach utrzymywanych przez podatników?

W związku z coraz większą ilością wypadków powodowanych rowerzystów proponuję zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie rowerzystów.
Jak policja i SM zacznie dostawać kilkaset zgłoszeń o rowerzystach jeżdżących chodnikami i po przejściach dla pieszych to obiboki dla świętego spokoju zajmą się zrobieniem porządku z tą grupą użytkowników dróg!

997, 112, 986
G
Gość
Zgodnie z konwencją wiedeńską po DDR mogą jeździć też motorowery.
Kiedy ZDiT umożliwi jazdę motorowerami po DDR?
Motorowery na drogi rowerowe!
i
i ZDiT
niech budują więcej wąskich ulic, śluz dla pedalotów i innych wynalazków utrudniających życie kierowcom i spowalniających ruch i przejazd przez miasto
q
qw
za wcześnie jeszcze na taką inwestycję. Mieszkańcy "miasta" łodzi jeszcze nie nacieszyli się swoimi samochodami, jeszcze godzą się w imię swobód obywatelskich na rozjeżdżanie pieszych na pasach, zatruwanie środowiska, stanie w korkach. Poza tym jazda w tym "mieście" rowerem jest zwyczajnie niebezpieczna.
r
rozbawiony
Jak mieszkaniec Afryki chce jeździć rowerem to go sobie kupuje i jeździ. U nas musi być inaczej: trzeba koniecznie wydać pieniądze podatników. To się nazywa postęp i nowoczesność. A wieśniacy patrzą na to z otwartymi ustami i podziwiają
G
Gość
bez problemu zewsząd można było dojechać w dowolnie wybrany rejon, mając do dyspozycji kilka linii. Teraz to tylko żałosne substytuty transportu zbiorowego, do którego tak zachęcają urzędasy
G
Gość
i tam mkną samochodziarze
G
Gość
Szkoda publicznych pieniędzy
s
sg
przecież to marnotrastwo na wielką skalę.
k
ktoś
Tylko własnie dla tych, którzy roweru nie mają lub nie jeżdżą nim po mieście. Tobie też się przyda, na dojechanie kilometra z parkingu do sklepu na Pietrynie.
p
pedaloty mają swoje rowery
to dla kierowców, którzy po przyjeździe do miasta mieli by się przesiadać na rowery, bo w mieście jest za ciasno i nie ma gdzie parkować.
G
Gość
sprzętu do podróży. Kto chce jeździć niech jeździ swoim, mi do samochodu nikt nie dopłaca.
Dodaj ogłoszenie