Rozkład jazdy PKP to fikcja

    Rozkład jazdy PKP to fikcja

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    "Rozkład jazdy ma wartość papieru toaletowego" - uważają podróżni korzystający z połączenia kolejowego Łódź-Warszawa.

    "Rozkład jazdy ma wartość papieru toaletowego" - uważają podróżni korzystający z połączenia kolejowego Łódź-Warszawa. ©Dziennik Łódzki/archiwum/Grzegorz Gałasiński

    Pasażerowie jeżdżący codziennie z Łodzi do Warszawy mają dość nieustannych spóźnień pociągów. Podróżni postanowili przeprowadzić własny monitoring spóźnień pociągów i wysyłają mejle, gdy tylko ich podróż się przeciągnie. Chcą w ten sposób udowodnić, że "rozkład jazdy ma wartość papieru toaletowego" - jak napisali inicjatorzy akcji.
    "Rozkład jazdy ma wartość papieru toaletowego" - uważają podróżni korzystający z połączenia kolejowego Łódź-Warszawa.

    "Rozkład jazdy ma wartość papieru toaletowego" - uważają podróżni korzystający z połączenia kolejowego Łódź-Warszawa. ©Dziennik Łódzki/archiwum/Grzegorz Gałasiński

    Dane o opóźnieniach pociągów z Łodzi do stolicy zbiera portal lodzwawa.pl.

    - Konduktor wyjaśnił mi, że rozkład jazdy obowiązujący od 9 czerwca nie uwzględnia wznowienia prac na torach pomiędzy Żyrardowem i Radziwiłłowem. Ponoć z tego powodu biorą się opóźnienia - skarży się pan Robert z Łodzi, który w Warszawie pracuje jako urzędnik państwowy. - W dodatku na wakacje zmniejszono liczba wagonów i często jadę na korytarzu przyklejony do szyby jak glonojad. A pociąg, który zgodnie z rozkładem powinien dojeżdżać do Łodzi Widzewa o godz. 17.33 jest na stacji zawsze po godz. 18.

    Przypomnijmy, że na początku czerwca wznowiono prace, które pozwolą pokonać odcinek z Łodzi do stolicy w 70 minut. Modernizacja 57 km torów ze Skierniewic do Warszawy Zachodniej ma zakończyć się w trzecim kwartale 2015 roku. Koszt inwestycji to ponad miliard złotych. PKP PLK przekonuje jednak, że rozpoczęcie prac było uwzględnione przy układaniu nowego rozkładu jazdy.

    - Korekta rozkładu jazdy uwzględnia wszystkie planowe modernizacje torów - mówi Robert Kuczyński, rzecznik PKP PLK. - Główne przyczyny opóźnień na tej linii związane są z intensywnymi pracami budowlanymi na odcinku Radziwiłłów - Żyrardów. Prace te wymagają wyłączenia z ruchu jednego z dwóch torów. Zakłócenia wynikające z prowadzonych prac mogą powodować opóźnienia, w szczególności podczas szczytu przewozowego.

    W przypadku pociągu TLK "Kurpiński", który zdaniem naszego czytelnika codziennie się spóźnia, PKP PLK ma na ten temat inne zdanie.

    - W ostatnich dwóch tygodniach opóźnienie tego pociągu wyniosło średnio 17 minut i było spowodowane zarówno zdarzeniami losowymi, czyli awariami lub dewastacją urządzeń sterowania ruchem, a także opóźnieniami innych, jadących wcześniej pociągów. Staramy się wyeliminować pojawiające się opóźnienia - twierdzi Robert Kuczyński.

    Tłumaczenia kolejarzy nie przekonują podróżnych. Portal www.lodzwawa.pl, który założyli pasażerowie, zbiera dane o opóźnieniach. Można je też wpisywać na Facebooku w grupie LodzWawa.pl. Jest tam mnóstwo wpisów. Są i takie posty, które mówią o punktualności: "TLK Łodzianin przyjechał na Kaliski punktualnie - dawno mu się to już nie zdarzyło. Zrobił to pomimo zapowiedzi opóźnienia już w Warszawie. Zrobił to, bo jechał przez Sochaczew".
    Czyli jechał objazdem...

    CZYTAJ TEŻ: Łodzianie mają dość jeżdżenia do stolicy 2 godziny

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (17)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Recznik PLK

    zenek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Rzecznik PLK jest najlepszym obrazem sytuacji w tej spolce. Ten Pan nie ma pojecia jak wyglada sytuacja, wiec nie ma sie co dziwic ze jest taki balagan.

    Opoznienia nie sa spowodowane pracami. Bo...rozwiń całość

    Rzecznik PLK jest najlepszym obrazem sytuacji w tej spolce. Ten Pan nie ma pojecia jak wyglada sytuacja, wiec nie ma sie co dziwic ze jest taki balagan.

    Opoznienia nie sa spowodowane pracami. Bo te sa uwzglednione w rozkladzie. Opoznienia sa spowodowane decyzja UTK ktory ograniczyl ruch na stacji Radziwillow. Szkoda ze Pan Prezes UTK nie zobowiazal PLK do usuniecia nieprawidlowosci w okreslonym terminie i tego nie egzekwuje. Wazne ze wystawil ladny papierek i pochwalil sie tym w kolejowych broszurkach propagandowych. Ludzie moga zdychac w upale w pociagach.

    Roboty wcale nie sa intensywne - kolejne klamstwo - przez ponad 2 tygodnie nie zdazyli nawet zdemontowac wszystkich starych slupow trakcyjnych przy jednym torze, nie mowiac o powaznych pracach budowlanych. Gdy pociag przejezdza przez teren budowy ok 18:00 - 18:30 nie ma tam juz zywej duszy. A jest teraz taki okres ze pracowac mozna do 20:00. Tylko po co jak mozna przedluzac w nieskonczonosc termin ukonczenia remontu.

    ... i tak mozna by dlugo jeszcze, ale juz mi sie nie chce.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak

    xxx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

    to jest gdy w jednym obszaże jest kilkanaście spółek.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dla tego musimy wydać ze dwa miliardy na Dworzec Łódź Fabryczna ?

    Sprawdź (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    Polityka, dając tytuł najgłupszej inwestycji w Polsce wydawaniu nieprawdopodobnie dużych pieniędzy na zakopanie Dworca Fabrycznego, miała rację. Tak jak maja rację ci, którzy mówią, że do kolei...rozwiń całość

    Polityka, dając tytuł najgłupszej inwestycji w Polsce wydawaniu nieprawdopodobnie dużych pieniędzy na zakopanie Dworca Fabrycznego, miała rację. Tak jak maja rację ci, którzy mówią, że do kolei dużych prędkości będziemy dorastali wiele dziesiątków lat (pomijam tu koszty, też za duże dla nas). Przez dziesięć lat nie potrafimy wyremontować linii do Warszawy - dla normalnych pociągów, które osiemdziesiat lat temu mogły jeździć szybciej. Osiemdziesiąt lat temu! zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fabryczny jest potrzeby

    Tatar (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    Budowa Fabrycznego ma sens bez KDP, ba nawet większy bez KDP, gdyż skupi się na większej ilość pasażerów w przewozach aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych, czyli będzie bardziej...rozwiń całość

    Budowa Fabrycznego ma sens bez KDP, ba nawet większy bez KDP, gdyż skupi się na większej ilość pasażerów w przewozach aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych, czyli będzie bardziej ogólnodostępny. Kosza nie są duże, prawdziwy kosmodrom, czy Bizancjum to modernizacja Warszawa - Gdańska za 9,5 mld, która trwa tyle, że leśne dziadki nie pamiętają, jest katem wielu wykonawców, oraz sama w sobie jest spierdzielona, gdyż na wielu odcinkach pociąg nie przekroczy prędkości 160km/h, a jest wiele miejscowych ograniczeń poniżej te prędkości. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    polska rzeczywistosc.

    obserwator z daleka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 10

    Wspolczuje ludziom ktorzy dojezdzaja pociagami do pracy .Niewazne czy 120 , czy 20 km . Ciagly stres , czy zdarze , czy nie , czy przyjedzie , czy nie czlowieka wprost...rozwiń całość

    Wspolczuje ludziom ktorzy dojezdzaja pociagami do pracy .Niewazne czy 120 , czy 20 km . Ciagly stres , czy zdarze , czy nie , czy przyjedzie , czy nie czlowieka wprost zniecheca do pracy . Polskie Koleje sa klasycznym przypadkiem niegospodarnosci i zaniedban . Kto to slyszal w jakim kraju cywilizowanym tak sie roszarpuje instytucje majaca takie kolosalne znaczenie dla panstwa. To jest przeciez transport . Natworzylo sie mnostwo roznych "spolek " i tak kazdy ciagnie ile sie da z tego biednego PKP nie myslac wogole o tym zeby podrozowalo sie w Polsce bezpiecznie w miare wygodnie i tanio . A tak to mamy spolke odpowiedzialna , za tabor , spolke odpowiedzialna za dworce , spolke odpowiedzialna za tory, Dobrze jeszcze ze nie ma spolki odpowiedzialnej za za stan sanitarny toalet i pisuarow , a moze jest ? ." Gdzie kucharek szesc nie ma co jesc " , jak mowi stare polskie porzekadlo .zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i po co to wszystko

    marcelus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 10

    Niewielki to uzysk, te 70 minut. Przed remontem "Łodzianin" pokonywał trasę ze stacji Łódź-Widzew do Warszawy Centralnej w 75 minut. To będzie najdłuższe i najdroższe pięć minut w historii...rozwiń całość

    Niewielki to uzysk, te 70 minut. Przed remontem "Łodzianin" pokonywał trasę ze stacji Łódź-Widzew do Warszawy Centralnej w 75 minut. To będzie najdłuższe i najdroższe pięć minut w historii modernizacji :)zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ciekawe kiedy łodzianin jechał 70 min

    Łapiduch (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    w 2003 roku pociąg z Łodzi do Warszawy jechał 120 min remont rozpoczął się w 2005 roku , czas przejazdu skrócił się dzięki ukończeniu 1 etapu prac i też nie było lekko raz odcinek z Fabrycznego do...rozwiń całość

    w 2003 roku pociąg z Łodzi do Warszawy jechał 120 min remont rozpoczął się w 2005 roku , czas przejazdu skrócił się dzięki ukończeniu 1 etapu prac i też nie było lekko raz odcinek z Fabrycznego do Skierniewic jechałem 180 min .zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    w 1995 r

    tomi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

    W 1995 roku do Wa-wy z fabrycznego w 70minut. Później im dalej w las tym czas podróży się zwiększał.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    2008

    marcelus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    Po zakończeniu I Etapu - 2008, 2009.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i po co to wszystko

    marcelus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

    Po zakończeniu I etapu - w roku 2008, 2009.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bezpieczenstwo i porzadek dla Łodzi

    bip (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 10

    Dziwi mnie tak wogóle, że władzom miasta i województwa, to jak wygląda najważniejsza arteria komunikacyjna z najważniejszym politycznie i gospodarczo miastem w Polsce- jest im to właściwie obojętne.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    Piter (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 16

    "mejle" - jakaś nowa pisownia?
    "skarży się pan Robert z Łodzi, który w Warszawie pracuje jako urzędnik państwowy. - W dodatku na wakacje zmniejszono liczba wagonów i często jadę na korytarzu...rozwiń całość

    "mejle" - jakaś nowa pisownia?
    "skarży się pan Robert z Łodzi, który w Warszawie pracuje jako urzędnik państwowy. - W dodatku na wakacje zmniejszono liczba wagonów i często jadę na korytarzu przyklejony do szyby jak glonojad." - czyżby fan Git Produkcji? :]zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Spolszczenia angielskich słów

    Danyeru (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Nie nowa, tylko stara. Pisownia słowa "mejl" jest w języku polskim dopuszczona.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tytuł

    podpis (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Nie widziałem jeszcze TLK Baczyński (Wrocław-Wawa), który nie ma przynajmniej 15 min opóźnienia i tak codziennie na tej trasie, ale kogo obchodzi pasażer. Dziś "ma tylko" 38 min, więc i tak nieźle ;)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nic się nie zmieni.

    qwerty2 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

    I co im zrobisz. NIC. Wiedzą, że są bezkarni i nie ma alternatywy z podróżowania do Wa-wy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nic się nie zmieni.

    qwerty2 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    I co im zrobisz. NIC. Wiedzą, że są bezkarni i nie ma alternatywy z podróżowania do Wa-wy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo