Silosy, które stanęły od strony Składowej, rozdrażniły mieszkańców sąsiedniego bloku, którzy narzekają, że konstrukcja zasłania im światło. Silosy sięgają czwartego piętra. Znajdzie się w nich betonit, czyli zawiesina, która zostanie wpuszczona głęboko pod ziemię, zanim wpuszczony zostanie tam beton. To technologia, która uniemożliwia zapadnięcie się ciężkiego betonu, gdyby był on wylewany od razu w ziemię.
Oprócz ustawiania silosów i budowy zaplecza dla ekipy budowlanej w dalszym ciągu trwają prace przy wykopie wielkiej dziury, w której znajdzie się podziemny dworzec. Nieustannie kursują dziesiątki ciężarówek z piachem wywożonym do żwirowni przy ul. Pomorskiej.
W ostatnich miesiącach PKP Polskie Linie Kolejowe analizowały możliwość drążenia tunelu z Fabrycznego w stronę Niciarnianej za pomocą tarczy TBM. W umowie dotyczącej budowy Fabrycznego jest zapis, że prace miały odbywać się metodą odkrywkową. Była możliwość zmiany tej technologii na tarczę drążącą tunel, ale wiązałoby się to z większymi kosztami, na które nie zgadzały się władze Łodzi. Atutem tarczy jest szybsze tempo prac, mniej ziemi do wywiezienia, czyli mniejsze obciążenie łódzkich ulic oraz łatwiejsze przebicie się przez podziemne cieki wodne.
Wszystko wskazuje na to, że inwestorzy, czyli władze miasta i kolei, pozostaną przy metodzie odkrywkowej. Gdy już to ostatecznie uzgodnią, to w niedługim czasie powinien powstać harmonogram szczegółowy budowy dworca, o który od dawna dopominają się miejscy radni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?