Strona turystycznej Łodzi tylko dla Polaków?

Katarzyna Chmielewska
www.turystyczna.lodz.pl
Istniejąca od początku grudnia oficjalna, łódzka strona internetowa dla turystów dostępna jest tylko w języku polskim. Oznacza to, że zagraniczni turyści, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś o naszym mieście nie mają takiej szansy.

- Już dawno zleciliśmy tłumaczenie tekstów dostępnych na "turystycznej Łodzi" na język angielski. Jest ich jednak bardzo dużo więc zajęło to trochę czasu. Lada dzień zaczniemy je umieszczać na stronie - tłumaczy Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą urzędu miasta.

Nowa strona pod adresem www.turystyczna.lodz.pl to pierwsza od lat nowa łódzka witryna dla turystów.

Poprzednia pochodziła z 2005 roku. W dodatku była nieczynna przez całe wakacje. W czerwcu biuro promocji UMŁ rozwiązało umowę z firmą administrującą stroną internetową. Ich usługi były za drogie - kosztowały 5 tys. zł miesięcznie. Biuro promocji zapowiadało wtedy, że nowa strona zacznie działać już pod koniec października. Ostatecznie udało się ją uruchomić na początku grudnia.

Niedługo powstaną również bliźniacze dla turystycznej strony witryny Łodzi kreatywnej oraz ulicy Piotrkowskiej. Wszystkie trzy kosztowały w sumie 18 tys. zł. Projekt wykonała łódzka firma Architektura Internetu. Stronę dla turystów oraz dwie nowe witryny będzie można przeglądać w telefonach komórkowych i oraz na tabletach. Uzupełnianiem informacji na stronie nie zajmują się pracownicy biura promocji, ale zewnętrzna firma.

Odwiedzając witrynę można udać się na wirtualny spacer po mieście lub zaplanować tzw. city break, czyli krótki, zazwyczaj weekendowy wypad.

Turyści mogą także korzystać z nowej strony Centrum Informacji Turystycznej (www.cit.lodz.pl). Znajdą na niej bazę noclegów i lokali gastronomicznych i turystycznych atrakcji, kalendarz imprez, plan miasta, informator kulturalny co nieco o historii Łodzi oraz odnośniki do innych tematycznych witryn internetowych.

Niestety strona CIT również dostępna jest jedynie w języku polskim.

CZYTAJ TEŻ:
Turystyczna Łódź ma już stronę internetową
Kryzysowa promocja Łodzi
Turystyczna Łódź na reklamach w Europie
Łódź za Wrocławiem, Poznaniem i... Katowicami

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
SzalLok
Biuro Promocji to kolejny niewypał już nie wystrzeli...
:::::
A pewnie,POLSKA dla Polaków a Łódź dla wojdaków.
a
aa
Tekst artykułu prawie nie różni się od tego z października. Przekopiowany włącznie z kropkami i przecinkami i dobrze, że został powtórzony dla przypomnienia obietnic. Swoją drogą stan faktyczny też nie różni się od października. Minął kwartał nic nie robienia przez Biuro Promocji a kasa leci. Było karpiowe i może jakaś premia roczna?
Proszę o pomoc w odnalezieniu strony
1. Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ
2. kreatywna.lodz.pl
3. piotrkowska.lodz.pl.
"Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ. - Mamy już jednak nowy projekt strony, która zacznie działać pod koniec października.
Szukamy jeszcze firmy, która będzie dodawała tam na bieżąco informacje o wydarzeniach w mieście. Nowa strona będzie miała adres: turystyczna.lodz.pl. Na jej wzór powstaną jeszcze dwie nowe strony: kreatywna.lodz.pl i piotrkowska.lodz.pl.Wszystkie te strony kosztowały 18 tys. zł.
Dwie ostatnie mają zacząć działać pod koniec roku."
Polska Dziennik Łódzki Katarzyna Chmielewska 2011-10-17 15:59
Dodaj ogłoszenie