reklama

Tramwaje na Kopernika w Łodzi jeżdżą 30 km/godz. Pasażerowie narzekają na opóźnienia

Agnieszka MagnuszewskaZaktualizowano 
Ograniczenie prędkości dla tramwajów, które obowiązuje od Żeromskiego do Włókniarzy, miało zostać zniesione 30 września
Ograniczenie prędkości dla tramwajów, które obowiązuje od Żeromskiego do Włókniarzy, miało zostać zniesione 30 września Krzysztof Szymczak
Do końca roku tramwaje będą się wlec po ulicy Kopernika, bo muszą przestrzegać ograniczenia 30 km/godz. Motorniczowie chcą zmiany rozkładu jazdy.

Jeśli tramwaj jedzie w żółwim tempie po Kopernika, to znaczy, że porusza się zgodnie z przepisami. Rozpędzić może się tylko do 30 km/godz. Dlaczego? Bo oficjalnie remont ulicy Kopernika, połączony z przebudową Łąkowej, jeszcze się nie zakończył. O bezpieczeństwie nie ma co dyskutować, ale motorniczowie mają problem z trzymaniem się rozkładu. Bo nie zmieniono go, pomimo wprowadzenia ograniczenia prędkości w listopadzie ubiegłego roku.

Ograniczenie prędkości dla tramwajów, które obowiązuje od Żeromskiego do Włókniarzy, miało zostać zniesione 30 września. Właśnie na ten dzień zaplanowano zakończenie modernizacji ulicy Łąkowej, co jest ostatnim etapem remontu ulicy Kopernika. Niestety, prace te potrwają przynajmniej do końca roku, więc ograniczenie 30 km/godz. nadal zostanie.

- Po wprowadzeniu ograniczenia prędkości nie jesteśmy w stanie trzymać się rozkładu. Mamy do wyboru albo punktualną jazdę, albo lekceważenie 30 km/godz., które na Kopernika wcale nie jest potrzebne. W końcu remont torowiska zakończył się jesienią ubiegłego roku - mówi motorniczy.

Co na to MPK?

- Oficjalnych skarg w tej sprawie mieliśmy bardzo mało. Jeśli ograniczenie prędkości rzeczywiście uniemożliwia punktualną jazdę, to prosimy, by motorniczowie nam to zgłaszali - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Przewoźnik nie może sam zmienić rozkładu jazdy. Odpowiada za to Zarząd Dróg i Transportu.

- W najbliższym czasie przeprowadzimy kontrolę na Kopernika i sprawdzimy, czy tramwaje mają tam opóźnienia - mówi Piotr Grabowski z biura prasowego ZDiT.

Ograniczenie prędkości na Kopernika może pozostać jeszcze długo, bo nadal nie zburzono kamienicy przy ulicy Łąkowej 22, w miejscu której ma powstać nowy fragment drogi. Dopiero do końca tego tygodnia wyprowadzą się z niej ostatni lokatorzy. Łącznie wykwaterowanych zostało 11 rodzin. - Wyremontowane są już wszystkie lokale zamienne, ale negocjacje z niektórymi lokatorami trwały bardzo długo, bo kilkakrotnie odrzucali nasze propozycje - przyznaje Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT.

Miasto z kolei postanowiło już nie składać wykwaterowanym kilkunastu propozycji lokali, tylko maksymalnie trzy.

- Niektórzy odrzucali nawet po piętnaście propozycji. Obecnie zasada jest taka, że proponujemy maksymalnie trzy lokale. Jeśli lokator na żaden z nich się nie zgodzi, kierujemy sprawę do sądu z wnioskiem o nakaz zakwaterowania pod wskazanym przez nas adresem - wyjaśnia Andrzej Chojnacki, zastępca dyrektora wydziału budynków i lokali. - Do tej pory zastosowaliśmy to rozwiązanie wobec dwóch lokatorów, ale przestraszyli się kosztów sądowych i przeprowadzili do wskazanych mieszkań.

ZDiT przyznaje, że z wykwaterowaniami nie miał do tej pory do czynienia. - W tym roku pierwszy raz się tym zajmowaliśmy - tłumaczy Katarzyna Mikołajec. - Jednak ostatni lokatorzy już opuszczają kamienicę. W sobotę przekazujemy wykonawcy teren pod budowę i na początku przyszłego tygodnia może rozpocząć się burzenie kamienicy.

W miejscu budynku powstanie druga część jezdni na ulicy Łąkowej. Docelowo będzie miała po dwa pasy w każdą stronę. Jej budowa ma trwać do końca roku.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 40

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

?

Czy ograniczenie obowiązuje też od Włókniarzy do Żeromskiego ?

z
zx

By okoliczni właściciele mieszkań na ulicy Kopernika pozbyli się problemów związanych z tramwajami o nie zupełnie okrągłych kołach, winni swoje mieszkania odsunąć od torowisk.Toż to przecież takie proste rozwiązanie problemu, a oni o nim nie wiedzą?Można też nie wpuszczać na te nowe tory tramwajów które nie mają okrągłych kół,ale jest to trudniejsze rozwiązanie problemów okolicznych właścicieli mieszkań.

.

Nadal jest 20. Kolejna nieścisłość informacji....

T
TeD

j.w

g
gosc

że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

g
gość

Rozluźni się, jak samochody wrócą na trasę WZ. Pozostaje jednak pytanie, czy mądrze było je tu wpuszczać.

g
gość

Ścieżka rowerowa to akurat miała być na chodnikach. Sęk w tym, że wtedy zostałyby 4 miejsca parkingowe na cały odcinek od Włókniarzy do Żeromskiego. Już widzę, jaki byłby jazgot, gdyby to zrobiono.

g
gość

Regularnie mi się zdarza. Na czym, Twoim zdaniem, polega problem?

g
gość

Czyli właśnie prawdą nie jest. Pod płytami są maty wibroizolacyjne i całkiem dobrze tłumią drgania (choć okazjonalnie zdarzają się takie rupiecie, że nawet mata nie daje im rady). Nie ma natomiast warstwy tłumiącej między szyną a płytą, co sprawia, że hałas wciąż jest duży.
Tak czy inaczej ograniczenie do 20 km/h jest z powodu jakichś głupich przepisów, a najprawdopodobniej ich niezrozumienia przez ZDiT. Motorniczowie go, na szczęście, nie przestrzegają. A spóźniają się, bo są korki odkąd ktoś postanowił puścić tędy objazd trasy WZ nie bacząc na to, że wzmożony ruch samochodów zablokuje tramwaje.

m
mieszkaniec kopernika

Prawda jest to co piszesz - przed remontem tej ulicy w mieszkaniach na kopernika dalo sie mocno odczuwac przejezdzajacy tramwaj, drgania byly naprawde duze az odzywaly sie m.in. piece powieszone na scianach mieszkan. Niewazne czy parter czy 3 pietro - wszedzie bylo czuc, w sumie na gorze nawet najbardziej.

Po remoncie kopernika odczuwalnych drgan nie ma W OGOLE. Jest to jeden z najwiekszych plusow remontu tej ulicy. A ograniczenia do 30km/h prowadzacy tramwaj bynajmniej nie przestrzegaja.

W
Wyluzowany

Drogi przedmówco. Nie ma co desperować. Zrób sobie średnie napełnienie 40% tak jak Pan W.K. w porywach do 70% i będziesz na świat łaskawszym okiem patrzył.
Miłego weekendu

K
Kot789

ograniczenie jest dla tramwaju, zeby do tej formy komunikacji zniechecic

T
Topik

czy ktoś z was zastanowił się nad problemem okolicznych właścicieli mieszkań? Zauważcie, że budynki stają bardzo blisko torowiska. Wystarczy, że na torowisku znajdzie się tramwaj, którego koło nie jest zupełnie okrągłe. Nazywa się to płaszczyzną koła. Powstaje ona np. w wyniku jazdy z chociażby chwilowo zablokowanym kołem. Takie koło w czasie jazdy co 360 stopni uderza w torowisko powodując nie tylko hałas ale i wstrząs podłoża. Wstrząsy przenoszą się na ściany budynków. Czym szybsza jazda tym większa energia wstrząsów. Za kilka lat następna zawalona kamienica jak ta na Zielonej.

T
Topik

o ile mnie pamięć nie myli to na Kopernika była dozwolona prędkość do 20 km/h? Czyżby podniesiono limit o 10?

T
Topik

był projekt aby na torowisku Kopernika utworzyć wspólną taką ścieżkę dla tramwajów i biegaczy ale doszli do wniosku, że pieszy zbyt często musiałby zmieniać pas ruchu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3