– Przerwa w dostawie prądu dostarczanego przez zewnętrznego dostawcę, która wystąpiła w czwartek na budowie podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec nie spowodowała zakłóceń w realizacji inwestycji - zapewnia Rafał Wilgusiak z Zespół prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Wykonawca na stałe posiada system awaryjnego zasilania. Zdarzenie nie miało wpływu na bezpieczeństwo budynków ani mieszkańców. Wykonawca kontynuuje prace, w tym drążenie tuneli oraz budowę podziemnych przystanków. Tarcza TBM bez zakłóceń drąży tunel pod budynkami w centrum miasta.
Kryzys goni kryzys
Co stało się na budowie tunelu? Według nieoficjalnych informacji od wykonawcy na około 6 godzin wstrzymano dopływ energii elektrycznej do maszyny drążącej tunel z powodu nieporozumień związanych z regulowaniem rachunków. To nie pierwszy problem z terminową spłatą zobowiązań przez firmę PBDiM Mińsk Mazowiecki - generalnego wykonawcę tunelu. Tym razem jednak szybko udało się osiągnąć porozumienie i zażegnać kryzys. Tarcza nie miała przestoju, bo uruchomiono zasilanie awaryjne. Nie doszło też do zatrzymania pracy pomp i innych urządzeń utrzymujących bezpieczeństwo w tunelu.
Miał ponad 2 promile i wjechał mercedesem w plac zabaw. W do...
Gdzie znajdują się tarcze?
Budowa toczy się obecnie w kilku rejonach Łodzi. Większa z maszyn - Katarzyna pracuje w rejonie pomiędzy ulicami Mielczarskiego i Legionów, drążąc dwutorowy tunel główny o średnicy 13 metrów. Mniejsza maszyna - Faustyna drąży z kolei tunel jednotorowy o średnicy 9 metrów pomiędzy Kozinami a Łodzią Żabieniec i znajduje się obecnie pod terenami zielonymi około 300 metrów od celu i ok. 800 metrów od punktu wyjścia. Równolegle trwają intensywne prace przy budowie podziemnych przystanków Łódź Polesie (przy ul. Ogrodowej w okolicy Manufaktury) oraz Łódź Śródmieście (u zbiegu alei Kościuszki i ulicy Zielonej).
Kiedy pojadą pociągi?
Według skorygowanego harmonogramu drążenie wszystkich tuneli zakończy się w przyszłym roku, a pierwsze pociągi przejadą pod centrum Łodzi pomiędzy dworcami Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec rok później. Będą to zarówno pociągi aglomeracyjne, jak i regionalne i dalekobieżne.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią. Kolejny rok opóźnienia....

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?