Najszybciej na trasie W-Z ma się zakończyć wymiana torowiska na odcinku od al. Włókniarzy w stronę ul. Żeromskiego. Ma być ono gotowe już w maju. Dwa miesiące później powinien być gotowy strop tunelu między Kościuszki a Piotrkowską. W poniedziałek na środkowej ścianie tunelu zamontowano pierwsze belki (baza stropu) o długości 9,5 i wadze 5 ton. Umożliwia to rozpoczęcie betonowania stopu, co robi się segmentami o średniej długości 12,7 m.
- Belki mają być montowane raz w tygodniu, a segment wylewany średnio co półtora tygodnia - mówi Jakub Osiecki, kierownik robót na trasie W-Z. - Tunel o długości 170 metrów stworzy 12 segmentów. Do ich wylania potrzebne jest od 1500 do 2000 metrów sześciennych betonu.
Na odcinku Piotrkowska-Sienkiewicza wykonano już 80 proc. ścian szczelinowych, natomiast na całym kontrakcie ponad 50 proc. Z dalszym ich wylewaniem nie powinno być problemu, bo pogoda sprzyja drogowcom.
- Dzięki tegorocznej zimie na żadnym odcinku budowanej trasy nie ma opóźnienia - zapewnia Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu ds. inwestycji i remontów.
Opóźnione jest za to otwarcie ofert w przetargu na pozostałą część trasy W-Z, czyli na Retkini i Janowie, oraz na system obszarowego sterowania ruchem. Przełożono je z 25 lutego na 18 marca. Powód? Kolejne odwołanie od specyfikacji przetargowej. Ponownie dotyczyło ono systemu sterowania ruchem.
- Tym razem od razu uznaliśmy skargę, która do nas wpłynęła, za zasadną i firma wycofała odwołanie z Krajowej Izby Odwoławczej - zaznacza K. Mikołajec.
Specyfikację trzeba było jednak kolejny raz zmienić i odwlec rozstrzygnięcie przetargu.
- Jeśli nie byłoby odwołań od wyników przetargu, umowę na wykonanie pozostałych odcinków podpiszemy 5 maja - mówi Katarzyna Mikołajec.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?