Budowa autostrady A1: Kto postawi wiadukty na odcinku Stryków-Tuszyn? [MAPA]

Marcin Bereszczyński
Polimex-Mostostal od kilku miesięcy nie może znaleźć firmy, która zacznie budować wiadukty na autostradzie A1 Stryków-Tuszyn. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad coraz bardziej się denerwuje i zaczyna naciskać na wykonawcę, aby dotrzymał terminu, który staje się zagrożony.

Prace na odcinku autostrady A1 między Tuszynem i Strykowem toczą się w żółwim tempie. Niby widać pracowników, ale nadal nie wiadomo, kto zbuduje tam wiadukty. Polimex-Mostostal miał wyłonić wykonawcę obiektów inżynieryjnych na przełomie lipca i sierpnia, czyli miesiąc po tym, jak z tego zadania wycofał się Strabag.

- Trwają w tej sprawie rozmowy. Jest blisko porozumienia. Na rozstrzygnięcie trzeba poczekać jeszcze dwa tygodnie - mówi Paweł Szymaniak, rzecznik spółki Polimex-Mostostal.

Coraz częściej w kuluarach mówi się, że na budowę autostrady powróci Strabag. Firma zrezygnowała, bo wykonawca nie dawał gwarancji wypłaty za wykonane zadanie. Czy to rzeczywiście możliwe, aby Strabag wrócił na plac budowy? - Nie zamykamy żadnej możliwości - odpowiedział enigmatycznie Paweł Szymaniak.

Przypomnijmy, że niedawno został przesunięty termin zakończenia prac na odcinku A1 Stryków-Tuszyn. Pierwotnie umowa mówiła, że trasa ma być gotowa w sierpniu przyszłego roku. Długa zima i wiosenne ulewy przyniosły spustoszenie na placu budowy i termin ukończenia inwestycji przeniesiono na koniec października 2014 roku. Przesunięcie terminu może jednak nie wystarczyć, jeśli niebawem nie rozpocznie się budowa wiaduktów.

GDDKiA zaczyna się denerwować. - Trudno być zadowolonym z postępu prac. Roboty są prowadzone, ale to za mało. Wykonawca deklaruje, że lada chwila sfinalizuje umowę z podwykonawcą, który przejmie prace po Strabagu, ale ciągle tej umowy nie ma. Upominamy wykonawcę, że za przekroczenie terminu grożą mu surowe kary. Tak było w przypadku obwodnicy Pabianic, gdzie wykonawca płakał i płacił za opóźnienia - mówi Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.

Kara za każdy dzień niedotrzymania terminu oddania obwodnicy Pabianic wyniosła 250 tysięcy złotych. W przypadku odcinka A1 pod Łodzią dzień "kosztuje" 275 tysięcy złotych.

Na odcinku Stryków-Tuszyn pracowało w ostatnim tygodniu 170 osób i 190 maszyn budowlanych. Na trasie A1 Kowal - Czerniewice było 1,6 tys. osób i 700 maszyn. Prace prowadzono na 44 obiektach mostowych. Wykonawca ułożył już prawie 15 kilometrów warstwy wiążącej.

- Roboty prowadzono przez siedem dni w tygodniu, do późnych godzin nocnych - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka GDDKiA. - Oddanie wiaduktu w okolicach Otłoczyna to kamień milowy na tej budowie.

Odcinek A1 z Kowala do Czerniewic ma być gotowy do kwietnia 2014 roku.

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał
Witam serdecznie. Gdyby ktoś z Państwa, poszkodowanych przez firmę POLIMEX-MOSTOSTAL był zainteresowany odzyskaniem należności, to proszę o kontakt na: [email protected] Jako firma windykacyjna odzyskujemy już należności m. in. od : BOGL A KRYSL, POLIMEX-MOSTOSTAL, MOTA ENGIL, EUROVIA, ( na każdym etapie, polubownym, sądowym, jak i zarówno prowadzimy skuteczne egzekucje ) dla przedsiębiorców z branży budowlanej oraz transportowej od tych generalnych wykonawców. Z poważaniem.
M
Michał
Witam serdecznie. Gdyby ktoś z Państwa, poszkodowanych przez firmę POLIMEX-MOSTOSTAL był zainteresowany odzyskaniem należności, to proszę o kontakt na: [email protected] Jako firma windykacyjna odzyskujemy już należności m. in. od : BOGL A KRYSL, POLIMEX-MOSTOSTAL, MOTA ENGIL, EUROVIA, ( na każdym etapie, polubownym, sądowym, jak i zarówno prowadzimy skuteczne egzekucje ) dla przedsiębiorców z branży budowlanej oraz transportowej od tych generalnych wykonawców. Z poważaniem.
H
Horacy
Juz predzej bedzie mozna dojechac z Krakowa na Ukraine na A4. Ze Strykowa do Tuszyna w dalszym ciagu trzeba bedzie przejezdzac przez ... Miasto Łódź, bo jeszcze bedzie trwala budowa A1 !! Ha ! Ha ! Ha !
e
enrico
Szanowna Redakcjo! Wiaduktów - się nie stawia (bo to nie klocki), ale buduje! Ale ad rem: widać ,że Polimex-Mostostal oczywiście pokpiwa sprawę i ma wielkie opóźnienie w budowie- nie tylko wiaduków i mostów, ale całej drogi!! Na 100%- konieczne będzie karne rozwiązanie z Nim umowy ! Inaczej A1 na odcinku:Stryków-Tuszyn powstanie za 5 lat!!! SKANDAL!!
G
Gość
n.c.
G
Gość
Tak się złożyło, że autor posta o "CZARNEJ DZIURZE" jest mieszkańcem Warszawy, nie Łodzi, często jeżdżącym starą, zapchaną TIRami i zdewastowaną trasą Warszawa-Wrocław-Warszawa i czekającym niecierpliwie na oddanie do użytku nowoczesnego połączenia NE-SW ekspresową S8 (via A2 i A1).
Rychłe już oddanie do użytku S8 Łódź-Wrocław nie rozwiąże jednak problemu tej trasy a efekt tego będzie mizerny dopóki nie zostanie wybudowany odcinek A1 Stryków-Tuszyn, ponieważ po uruchomieniu w przyszłym roku całej południowej S8 pomiędzy A2 i S8 pozostanie właśnie owa CZARNA DZIURA w środku Polski - 40 km łódzkich ulic.
e
enrico
Ja też bym chciał, by wszystkie zaplanowane drogi ekspresowe w Polsce, były szybko wybudowane.A 50-letnich zaległości na pewno nie zlikwiduje się w ciągu kilku lat-to marzenie ścietęj głowy!Ale pisanie o czarnej dziurze wokół Łodzi, to już wielka przesada.Przecież Łódź ma już wokół 2 autostrady:A1-Stryków(Łódź)-Kowal oraz A2-Świecko-Poznań-Stryków(Łódź)-Konotopa(Warszawa).Narzekanie (zapewne łodzianina)że dalej nie budują S14-to zwykłe malkontenctwo! Ale budują kolejne odcinki S8: Syców-Kępno-Walichnowy(zakończenie na początku października 2013r) oraz Walichnowy-Sieradz-Łask-Róża(Pabianice)-Tuszyn(Łódź Płd)-zakończenie planowane na koniec 2014r. To wszystko mało??!! Łódź - niech nie narzeka- i tak ma najlepsze skomunikowanie z całą Polską niż Warszawa!Maja dużo, a domagają sie jeszcze wiecej! Co mają mówić inne Regiony-w ogóle pozbawione ekspresówek?! KASY - na wszystko naraz napewno nie wystarczy!!
n
nie znany
i tak nic nie zrobia tylko maja takie plany
G
Gość
W "uciąglaniu" i nie tylko.
b
buachahaha
obcykany zegarkami,hahahahahahaaaa
J
Jarek
jak zwykle... Łódź od torów tak szybko sie nie uwolni...
haha: 'pracowało 170 osób i 190 maszyn' czyli mamy juz zautomatyzowane koparki, a może to cyborgi tam chodza i kopia ?
G
Gość
TOLERUJĄC BEZCZYNNOŚĆ Polimexu na budowie A1 Stryków-Tuszyn oraz USUWAJĄC z PLANÓW dokończenie S14 min.Nowak i GDDKiA na lata KONSERWUJĄ komunikacyjną CZARNĄ DZIURĘ w środku Polski - brak ciągłości A1 na kierunku N-S Gdańsk-Katowice oraz brak połączenia S8 z A2 na kierunku SW-NE Wrocław-Łódź-Warszawa-Białystok. OBA te kierunki UGRZĘZNĄ na ulicach Łodzi. NA LATA! ...
Oto co zostało z Nowakowych zapowiedzi "uciaglenia" sieci drogowej RP ?!...
G
Gość
W czasach mojego dzieciństwa to, w co gra GDDKiA z Polimexem nazywało się CIUCIUBABKA.
G
Gość
... ale czy aby na pewno w temacie autostrad ?
a
antypolimex
Już to straszenie karami umownymi staje się nudne,zróbcie coś wreszcie do cholery aby zaczęli pracować na tej budowie!
Dodaj ogłoszenie