Budowa autostrady A1: Kto postawi wiadukty na odcinku...

    Budowa autostrady A1: Kto postawi wiadukty na odcinku Stryków-Tuszyn? [MAPA]

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Budowa autostrady A1: Kto postawi wiadukty na odcinku Stryków-Tuszyn? [MAPA]
    1/2
    przejdź do galerii
    Polimex-Mostostal od kilku miesięcy nie może znaleźć firmy, która zacznie budować wiadukty na autostradzie A1 Stryków-Tuszyn. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad coraz bardziej się denerwuje i zaczyna naciskać na wykonawcę, aby dotrzymał terminu, który staje się zagrożony.
    Prace na odcinku autostrady A1 między Tuszynem i Strykowem toczą się w żółwim tempie. Niby widać pracowników, ale nadal nie wiadomo, kto zbuduje tam wiadukty. Polimex-Mostostal miał wyłonić wykonawcę obiektów inżynieryjnych na przełomie lipca i sierpnia, czyli miesiąc po tym, jak z tego zadania wycofał się Strabag.

    - Trwają w tej sprawie rozmowy. Jest blisko porozumienia. Na rozstrzygnięcie trzeba poczekać jeszcze dwa tygodnie - mówi Paweł Szymaniak, rzecznik spółki Polimex-Mostostal.

    Coraz częściej w kuluarach mówi się, że na budowę autostrady powróci Strabag. Firma zrezygnowała, bo wykonawca nie dawał gwarancji wypłaty za wykonane zadanie. Czy to rzeczywiście możliwe, aby Strabag wrócił na plac budowy? - Nie zamykamy żadnej możliwości - odpowiedział enigmatycznie Paweł Szymaniak.

    Przypomnijmy, że niedawno został przesunięty termin zakończenia prac na odcinku A1 Stryków-Tuszyn. Pierwotnie umowa mówiła, że trasa ma być gotowa w sierpniu przyszłego roku. Długa zima i wiosenne ulewy przyniosły spustoszenie na placu budowy i termin ukończenia inwestycji przeniesiono na koniec października 2014 roku. Przesunięcie terminu może jednak nie wystarczyć, jeśli niebawem nie rozpocznie się budowa wiaduktów.

    GDDKiA zaczyna się denerwować. - Trudno być zadowolonym z postępu prac. Roboty są prowadzone, ale to za mało. Wykonawca deklaruje, że lada chwila sfinalizuje umowę z podwykonawcą, który przejmie prace po Strabagu, ale ciągle tej umowy nie ma. Upominamy wykonawcę, że za przekroczenie terminu grożą mu surowe kary. Tak było w przypadku obwodnicy Pabianic, gdzie wykonawca płakał i płacił za opóźnienia - mówi Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.

    Kara za każdy dzień niedotrzymania terminu oddania obwodnicy Pabianic wyniosła 250 tysięcy złotych. W przypadku odcinka A1 pod Łodzią dzień "kosztuje" 275 tysięcy złotych.

    Na odcinku Stryków-Tuszyn pracowało w ostatnim tygodniu 170 osób i 190 maszyn budowlanych. Na trasie A1 Kowal - Czerniewice było 1,6 tys. osób i 700 maszyn. Prace prowadzono na 44 obiektach mostowych. Wykonawca ułożył już prawie 15 kilometrów warstwy wiążącej.

    - Roboty prowadzono przez siedem dni w tygodniu, do późnych godzin nocnych - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka GDDKiA. - Oddanie wiaduktu w okolicach Otłoczyna to kamień milowy na tej budowie.

    Odcinek A1 z Kowala do Czerniewic ma być gotowy do kwietnia 2014 roku.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (26)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Skuteczne odzyskanie należności

    Michał (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Witam serdecznie. Gdyby ktoś z Państwa, poszkodowanych przez firmę POLIMEX-MOSTOSTAL był zainteresowany odzyskaniem należności, to proszę o kontakt na: depo220@wp.pl Jako firma windykacyjna...rozwiń całość

    Witam serdecznie. Gdyby ktoś z Państwa, poszkodowanych przez firmę POLIMEX-MOSTOSTAL był zainteresowany odzyskaniem należności, to proszę o kontakt na: depo220@wp.pl Jako firma windykacyjna odzyskujemy już należności m. in. od : BOGL A KRYSL, POLIMEX-MOSTOSTAL, MOTA ENGIL, EUROVIA, ( na każdym etapie, polubownym, sądowym, jak i zarówno prowadzimy skuteczne egzekucje ) dla przedsiębiorców z branży budowlanej oraz transportowej od tych generalnych wykonawców. Z poważaniem. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Skuteczne odzyskanie należności

    Michał (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Witam serdecznie. Gdyby ktoś z Państwa, poszkodowanych przez firmę POLIMEX-MOSTOSTAL był zainteresowany odzyskaniem należności, to proszę o kontakt na: depo220@wp.pl Jako firma windykacyjna...rozwiń całość

    Witam serdecznie. Gdyby ktoś z Państwa, poszkodowanych przez firmę POLIMEX-MOSTOSTAL był zainteresowany odzyskaniem należności, to proszę o kontakt na: depo220@wp.pl Jako firma windykacyjna odzyskujemy już należności m. in. od : BOGL A KRYSL, POLIMEX-MOSTOSTAL, MOTA ENGIL, EUROVIA, ( na każdym etapie, polubownym, sądowym, jak i zarówno prowadzimy skuteczne egzekucje ) dla przedsiębiorców z branży budowlanej oraz transportowej od tych generalnych wykonawców. Z poważaniem. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Brak wiaduktów na A1

    enrico (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Szanowna Redakcjo! Wiaduktów - się nie stawia (bo to nie klocki), ale buduje! Ale ad rem: widać ,że Polimex-Mostostal oczywiście pokpiwa sprawę i ma wielkie opóźnienie w budowie- nie tylko wiaduków...rozwiń całość

    Szanowna Redakcjo! Wiaduktów - się nie stawia (bo to nie klocki), ale buduje! Ale ad rem: widać ,że Polimex-Mostostal oczywiście pokpiwa sprawę i ma wielkie opóźnienie w budowie- nie tylko wiaduków i mostów, ale całej drogi!! Na 100%- konieczne będzie karne rozwiązanie z Nim umowy ! Inaczej A1 na odcinku:Stryków-Tuszyn powstanie za 5 lat!!! SKANDAL!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Buduj tak bez końca ...

    Horacy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Juz predzej bedzie mozna dojechac z Krakowa na Ukraine na A4. Ze Strykowa do Tuszyna w dalszym ciagu trzeba bedzie przejezdzac przez ... Miasto Łódź, bo jeszcze bedzie trwala budowa A1 !! Ha !...rozwiń całość

    Juz predzej bedzie mozna dojechac z Krakowa na Ukraine na A4. Ze Strykowa do Tuszyna w dalszym ciagu trzeba bedzie przejezdzac przez ... Miasto Łódź, bo jeszcze bedzie trwala budowa A1 !! Ha ! Ha ! Ha !zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak buduje POlipek-Mosto-staŁ

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    n.c.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ciuciubabka na A1 trwa. Polimex udaje, że buduje, GDDKia udaje, że tego nie widzi.

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    Tymczasem 40 km A1 Stryków-Tuszyn ma kluczowe znaczenie dla CAŁEJ sieci drogowej RP. Wybudowanie tego odcinka pozwoliłoby bowiem zlikwidować wreszcie komunikacyjną CZARNĄ DZIURĘ w środku Polski i...rozwiń całość

    Tymczasem 40 km A1 Stryków-Tuszyn ma kluczowe znaczenie dla CAŁEJ sieci drogowej RP. Wybudowanie tego odcinka pozwoliłoby bowiem zlikwidować wreszcie komunikacyjną CZARNĄ DZIURĘ w środku Polski i wyprowadzić intensywny ruch na kierunku N-S (Gdańsk-Katowice) z zakorkowanego permanentnie centrum Łodzi. Nie zapominajmy, że ruch ten nasili się jeszcze bardziej, kiedy w I poł.'2014 oddana zostanie do użytku droga ekspresowa S8 Wrocław-Tuszyn/Łódź (jej budowa dobiega końca). Strumień WS-NE (Wrocław-Warszawa-Białystok - A4-A8-S8-A1-A2-S8) SKUMULUJE SIĘ wówczas z dotychczasowym strumieniem N-S (Gdańsk-Katowice) i OBA UTKNĄ NA DOBRE na ulicach Łodzi. Przez Łódź OBA potoki przebiegać będą bowiem TYM SAMYM, już zakorkowanym korytarzem (Stryków-Tuszyn). Wszystko wskazuje jednak na to, że pochłaniająca ludzki czas i pieniądze CZARNA DZIURA w środku Polski POZOSTANIE. I to NA DŁUUUGO ! Bo bez uruchomienia odcinka A1 Stryków-Tuszyn problemu rozwiązać się nie da. Tym bardziej, że jaśnie oświecony minister Nowak USUNĄŁ ostatnio z planów dokończenie budowy S14 – Zachodniej Obwodnicy Łodzi, która mogłaby stanowić alternatywę dla nieistniejącej A1 Stryków-Tuszyn. Pierwotny termin oddania tej ostatniej właśnie upłynął. Ostatnio GDDKiA znów go przedłużyła. Już PO RAZ TRZECI. Tym razem do października ‘2014.
    A1 "buduje" Polimex. Na 40-kilometrowej budowie zatrudnia zaledwie ca 160 pracowników. Czterech wypada na kilometr. Dwóch z tych czterech to pewnie nadzór i ochrona... Statystycznie rzecz ujmując jeden robotnik ma więc SAM wybudować ... PÓŁ KILOMETRA autostrady... Sąsiednich „budowniczych” biedak nie widzi, ani nie słyszy, bo są odeń zbyt daleko! Nie dziwi zatem, że przez 7 miesięcy takiego "budowania" wykonano dotąd zaledwie ca 10% robót ziemnych. W tym tempie SAME PRACE ZIEMNE potrwają jeszcze ok.5 LAT. Do '2018?..
    A potem już tylko nawierzchnie oraz ... mosty i wiadukty, których na tym odcinku zaplanowano aż 40 a których budowy jeszcze nawet NIE ROZPOCZĘTO. Ba, żadna firma nie kwapi się, by zostać ich wykonawcą. Kto chciałby bowiem współpracować z półbankrutem. Tak więc A1 Stryków-Tuszyn mamy szansę pojechać zapewne gdzieś ok.'2020. Wiarygodność Polimexu i rokowania dla tej budowy dobitnie ilustruje wykres notowań jego akcji. Jest dostępny tutaj: http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.html?symbol=POLIMEXMS (w ciągu 6 lat spadek z 11zł do 11gr/akcję).
    Ta firma nie wybudowała jeszcze ŻADNEJ drogi w terminie (vide: S69, A4). Ale wg GDDKiA KOLEJNY już termin zakończenia budowy A1 - październik '2014 – ZAGROŻONY … NIE JEST.
    Pogratulować! Optymizmu, czy ... bezmyślności ?!...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jaka dziura w środku Polski?!

    enrico (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

    Ja też bym chciał, by wszystkie zaplanowane drogi ekspresowe w Polsce, były szybko wybudowane.A 50-letnich zaległości na pewno nie zlikwiduje się w ciągu kilku lat-to marzenie ścietęj głowy!Ale...rozwiń całość

    Ja też bym chciał, by wszystkie zaplanowane drogi ekspresowe w Polsce, były szybko wybudowane.A 50-letnich zaległości na pewno nie zlikwiduje się w ciągu kilku lat-to marzenie ścietęj głowy!Ale pisanie o czarnej dziurze wokół Łodzi, to już wielka przesada.Przecież Łódź ma już wokół 2 autostrady:A1-Stryków(Łódź)-Kowal oraz A2-Świecko-Poznań-Stryków(Łódź)-Konotopa(Warszawa).Narzekanie (zapewne łodzianina)że dalej nie budują S14-to zwykłe malkontenctwo! Ale budują kolejne odcinki S8: Syców-Kępno-Walichnowy(zakończenie na początku października 2013r) oraz Walichnowy-Sieradz-Łask-Róża(Pabianice)-Tuszyn(Łódź Płd)-zakończenie planowane na koniec 2014r. To wszystko mało??!! Łódź - niech nie narzeka- i tak ma najlepsze skomunikowanie z całą Polską niż Warszawa!Maja dużo, a domagają sie jeszcze wiecej! Co mają mówić inne Regiony-w ogóle pozbawione ekspresówek?! KASY - na wszystko naraz napewno nie wystarczy!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie o Łódź tu chodzi, ale o ciągłość głównych połączeń w skali kraju !

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    Tak się złożyło, że autor posta o "CZARNEJ DZIURZE" jest mieszkańcem Warszawy, nie Łodzi, często jeżdżącym starą, zapchaną TIRami i zdewastowaną trasą Warszawa-Wrocław-Warszawa i czekającym...rozwiń całość

    Tak się złożyło, że autor posta o "CZARNEJ DZIURZE" jest mieszkańcem Warszawy, nie Łodzi, często jeżdżącym starą, zapchaną TIRami i zdewastowaną trasą Warszawa-Wrocław-Warszawa i czekającym niecierpliwie na oddanie do użytku nowoczesnego połączenia NE-SW ekspresową S8 (via A2 i A1).
    Rychłe już oddanie do użytku S8 Łódź-Wrocław nie rozwiąże jednak problemu tej trasy a efekt tego będzie mizerny dopóki nie zostanie wybudowany odcinek A1 Stryków-Tuszyn, ponieważ po uruchomieniu w przyszłym roku całej południowej S8 pomiędzy A2 i S8 pozostanie właśnie owa CZARNA DZIURA w środku Polski - 40 km łódzkich ulic.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    autastrady

    nie znany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 13

    i tak nic nie zrobia tylko maja takie plany

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pan

    Jarek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    jak zwykle... Łódź od torów tak szybko sie nie uwolni...
    haha: 'pracowało 170 osób i 190 maszyn' czyli mamy juz zautomatyzowane koparki, a może to cyborgi tam chodza i kopia ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    CZARNA DZIURA w środku Polski zostaje NA LATA !!!

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

    TOLERUJĄC BEZCZYNNOŚĆ Polimexu na budowie A1 Stryków-Tuszyn oraz USUWAJĄC z PLANÓW dokończenie S14 min.Nowak i GDDKiA na lata KONSERWUJĄ komunikacyjną CZARNĄ DZIURĘ w środku Polski - brak ciągłości...rozwiń całość

    TOLERUJĄC BEZCZYNNOŚĆ Polimexu na budowie A1 Stryków-Tuszyn oraz USUWAJĄC z PLANÓW dokończenie S14 min.Nowak i GDDKiA na lata KONSERWUJĄ komunikacyjną CZARNĄ DZIURĘ w środku Polski - brak ciągłości A1 na kierunku N-S Gdańsk-Katowice oraz brak połączenia S8 z A2 na kierunku SW-NE Wrocław-Łódź-Warszawa-Białystok. OBA te kierunki UGRZĘZNĄ na ulicach Łodzi. NA LATA! ...
    Oto co zostało z Nowakowych zapowiedzi "uciaglenia" sieci drogowej RP ?!... zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nowak to przecież OBCYKANY minister ...

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 11

    ... ale czy aby na pewno w temacie autostrad ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nowak

    buachahaha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 9

    obcykany zegarkami,hahahahahahaaaa

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo