Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa dworca Łódź Fabryczna. Rozpoczęło się wydobywanie ziemi z tunelu [ZDJĘCIA+FILM]

Marcin Bereszczyński
400 osób i 15 maszyn pracuje przy budowie tunelu, którym pociągi pojadą w stronę Fabrycznego
400 osób i 15 maszyn pracuje przy budowie tunelu, którym pociągi pojadą w stronę Fabrycznego Paweł Łacheta
Budowa podziemnego dworca Łódź Fabryczna weszła w kolejną fazę realizacji. Rozpoczęły się prace pod stropem tunelu, którym pociągi będą dojeżdżały do podziemnego dworca.

- Przy budowie tunelu wykonano już 80 procent ścian szczelinowych. Rozpoczęło się wybieranie urobku z pod stropu. Na placu budowy pracuje 400 osób i 15 maszyn - poinformowała w czwartek prezydent Łodzi Hanna Zdanowska podczas konferencji prasowej, która odbyła się w pobliżu placu budowy tunelu.

Tunel, a właściwie dwie równoległe trasy podziemne dla pociągów, mają po 1,5 km długości. Dyrektor kontraktu Marcin Zaręba przekonuje, że przy budowie tunelu nie pojawiły się dotychczas żadne komplikacje, co oznacza, że zostanie on zakończony do 28 lutego 2015 r.

CZYTAJ: Budowa tunelu na dworzec Łódź Fabryczna rozpoczęta [ZDJĘCIA]

Jedynym problemem może być soczewka wodna, czyli podziemne jezioro, które znajduje się na sąsiednim placu budowy. Tam prowadzone są prace związane z modernizacją peronów stacji Łódź Widzew i budową tunelu, który połączy się z podziemnym korytarzem kolejowym z dworca Łódź Fabryczna. Dopiero, gdy prace zaczną być prowadzone tuż przy soczewce, można spodziewać się utrudnień, które mogą opóźnić zarówno inwestycję związaną z przebudową stacji na Widzewie, budową tunelu i podziemnego dworca Fabrycznego.

- Mróz nie ułatwia nam prac - powiedział Marcin Zaręba. - 13 stopni poniżej zera nie uniemożliwia prowadzenia prac, ale jest ryzyko awarii ciężkiego sprzętu. Prace trwają na trzy zmiany, również przez całą sobotę i niedzielę.

Na budowie dworca Łódź Fabryczna przez ostatnie tygodnie nic się nie działo. Wykonawca czeka na uprawomocnienie się zezwoleń na budowę. W piątek zezwolenie powinno się już uprawomocnić. - Jesteśmy gotowi niezwłocznie zacząć wydobywanie ziemi spod stropu, gdy tylko otrzymamy decyzję - potwierdził Marcin Zaręba.

CZYTAJ TEŻ: Wydano pozwolenie na budowę dworca Łódź Fabryczna

Dzięki temu będą się mogły rozpocząć prace związane z naziemną konstrukcją dworca, a także wydobywanie ziemi spod stropu do poziomu, na którym znajdą się perony.

Wkrótce rozpocznie się również rozbiórka przejścia podziemnego pod ul. Kilińskiego w pobliżu ul. Traugutta. - Trwa ustalanie organizacji ruchu, jaka będzie obowiązywała na skrzyżowaniu ul. Kilińskiego i Traugutta - mówi Marcin Zaręba. - Wyburzanie przejścia podziemnego chcemy zacząć na początku lutego.

Rozbiórka oznaczać będzie zamknięcie ul. Kilińskiego na odcinku od Tuwima do Narutowicza. Po wyburzeniu przejścia podziemnego rozpoczną się prace związane z zachodnią głowicą dworca, czyli miejscem pod ziemią, gdzie manewrować będą pociągi podczas zmiany peronu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki