Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tunelu: koniec prac przy Włókniarzy? Nie, Faustyna jeszcze tu wróci!

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Tak wygląda praca tarczy drążącej pod ziemią...
Tak wygląda praca tarczy drążącej pod ziemią... Krzysztof Szymczak
To jeszcze nie koniec robót i nie koniec problemów na alei Włókniarzy. Pod wyjściu Faustyny spod ziemi, zostanie ona rozmontowana i w częściach przez ogromny dźwig przeniesiona na drugą stronę torów - do komory startowej przy ul. Żniwnej. Tam maszyna zostanie poddana konserwacji, ostrzeniu elementów skrawających i drobnym remontom, po czym będzie ponownie zmontowana i wpuszczona pod ziemię.

Zakończyły się prace podziemne pod aleją Włókniarzy. Ulica została otwarta dla ruchu w obydwu kierunkach, a skrzyżowanie Włókniarzy z ul. Drewnowską znów jest przejezdne na wprost. Pod ulicą przewiercono tunel, którym w przyszłości pojadą pociągi z Łodzi Fabrycznej w kierunku stacji Łódź Żabieniec. Tunel na odcinku pod ulicą jest już obudowany tubingami, czyli betonowymi podporami mającymi za zadnie podtrzymywać strop i nie dopuścić do zawalenia się już wydrążonej przestrzeni.

Faustyna posuwa się w stronę Żabieńca

Obecnie mniejsza maszyna drążąca o imieniu Faustyna i średnicy tarczy 8,5 metra minęła już aleję Włókniarzy i posuwa się powolnie w kierunku komory wyjściowej przy ul. Skarpowej w pobliżu torów kolejowych linii Łódź Kaliska - Łódź Żabieniec. Przygotowano tam już prawie wszystko na przyjęcie tarczy, która w tym miejscu wyłoni się spod ziemi, a w przyszłości na powierzchnię wyjdzie tutaj tor kolejowy wiodący podziemnym tunelem od Łodzi Fabrycznej. Niedaleko, przed stacją Żabieniec połączy się on z istniejącą już linią kolejową wiodącą w kierunku Zgierza i Kutna.

Aleja Włókniarzy? Ja tu jeszcze wrócę!

To jednak nie koniec robót i nie koniec problemów na alei Włókniarzy. Pod wyjściu Faustyny spod ziemi, zostanie ona rozmontowana i w częściach przez ogromny dźwig przeniesiona na drugą stronę torów - do komory startowej przy ul. Żniwnej. Tam maszyna zostanie poddana konserwacji, ostrzeniu elementów skrawających i drobnym remontom, po czym będzie ponownie zmontowana i wpuszczona pod ziemię. Jeśli wszystko poszłoby zgodnie z planem, może to nastąpić jeszcze w tym roku. Ponownie uruchomiona Faustyna najpierw przewierci się pod torami kolejowymi, a następnie skieruje się ponownie w stronę alei Włókniarzy by drążyć pod tą ulicą kolejny tunel, tym razem dla pociągów wjeżdżających do tunelu głównego od strony stacji Łódź Żabieniec. Powtórzy się więc zamknięcie tej ulicy, zapewne także wstrzymanie ruchu tramwajów i zamknięcie przejazdu ulicą Drewnowską przez aleję Włókniarzy. Trudno obecnie przewidzieć, w jaki terminie to może mieć miejsce, ale można wskazywać na początek 2024 roku.

Teraz czas na intensywne prace przy Zielonej

Dokładnie 31 sierpnia możemy natomiast spodziewać się zamknięcia dla samochodów skrzyżowania ul. Zachodniej i al. Kościuszki z ul. Zieloną w związku z budową podziemnej stacji Łódź Śródmieście. Zawarta w poniedziałek mowa pomiędzy miastem a PKP PLK przewiduje, że tramwaje mają kursować po al. Kościuszki przez cały okres budowy. Ma to umożliwić specjalny odcinek torów, wybudowany przed zamknięciem alei Kościuszki.
Aby zminimalizować utrudnienia uzgodniono z PKP stworzenie przystanków tramwajowych na al. Kościuszki przy ul. 6 sierpnia oraz zawrotkę, która umożliwi przejazd przez aleję, wjazd w ul. 6 Sierpnia oraz pozwoli na przejazd autobusów nocnych przez al. Kościuszki, gdzie znajduje się strefa przesiadkowa.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa tunelu: koniec prac przy Włókniarzy? Nie, Faustyna jeszcze tu wróci! - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki