Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy wiesz, że w Łodzi...

ws
Dziennik Łódzki / archiwum
Marka miasta to silny atut promocyjny, najbardziej efektywny sposób budowania wizerunku, tak istotnego wobec konkurencyjności metropolii w niemal wszystkich dziedzinach życia.

Przez dziesięciolecia Łódź nie musiała pracować nad swoim wizerunkiem - rozpoznawana była i jako ogromne centrum przemysłu włókienniczego, i jako ośrodek filmowy. Upadek fabrycznej monokultury oraz przyspieszenie w innych dziedzinach życia sprawiły, że obraz miasta budują obecnie różnorodne skojarzenia: była potęga włókiennicza, miasto filmu, metropolia festiwalowa. Dostrzegany jest rozwój biznesu np. BPO (Business Process Outsourcing), czyli zewnętrzna obsługa nieprodukcyjnych funkcji firm, akademickie tradycje, ożywienie w handlu, wielokulturowość.

W trakcie badań nad strategią marki Łódź poszukiwano źródeł zjawisk, które ukształtowały współczesny kształt miasta - jego różnorodność, zmiany trendów, postęp w różnych obszarach życia. Badając korzenie łódzkiej tożsamości zastanawiano się, jak wykorzystać tkwiący w niej potencjał, tak by miasto mogło promować się tym, co ma największe szanse rozwoju. Te korzenie to energia do działania i wytwarzania, która przed laty przemieniła Łódź w przemysłową metropolię a teraz towarzyszy nowatorskim projektom, angażującym zwłaszcza młodych ludzi. W dalszym ciągu Łódź nosi w sobie pasję tworzenia, która stanowić może znakomite podłoże pod rozwój nowej dziedziny: przemysłów kreatywnych.

"Działania, które biorą się z kreatywności, innowacyj-ności i talentu, które mają zarazem potencjał tworzenia bogactwa oraz miejsc pracy" - tak zdefiniowano w Urzędzie Miasta Łodzi przemysły kreatywne. Trzeba więc wytworzyć takie warunki, w których nowe pomysły, odkrycia i talenty znajdą zastosowanie w tworzeniu nowatorskich produktów, usług i rozwiązań, wypełniających dotąd niezaspokojone oczekiwania rynku.

Sektor kreatywny może stać się wyjątkową szansą dla tysięcy młodych ludzi, absolwentów kierunków artystycznych, technicznych, ekonomicznych a także firm wyspecjalizowanych w nowych usługach. W ostatnich latach Łódź wielokrotnie udowodniła, że umie efektywnie adaptować oryginalne pomysły. Uwagę przyciągają renomowane już festiwale FashionPhilosophy Fashion Week Poland, Łódź Design, Międzynarodowy Festiwal Fotografii - FotoFestiwal oraz Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier. Miasto odnosi sukcesy jako centrum mody. Szczyci się obecnością studia animacji Se-Ma-For i otwartą na nowe kierunki działania Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną. Przekształca stare fabryki w nowoczesne centra biznesowe i kulturalne, tworząc warunki dla przedsiębiorców, artystów, handlu i usług.

To jedynie początek długiej drogi do uczynienia Łodzi centrum przemysłów kreatywnych. Trzeba dokładniej zbadać możliwości miasta. Ciekawych pomysłów szukać w akademickich centrach, w pracowniach uczelni, ośrodkach kultury, organizacjach pozarządowych, firmach, zespołach projektowych wszędzie tam, gdzie znaleźć można ukryte talenty. Pierwszym krokiem jest wypracowanie nowego logo miasta i powołanie w strukturze magistratu Biura Promocji Marki.

Łódź będzie promowała się poprzez nowoczesną i opartą na kreatywności gospodarkę, niezależną kulturę i artystyczną edukację.

Hanna Zdanowska

Prezydent Miasta Łodzi


Bartłomiej WojdakNiezwykle istotne dla rozwoju Łodzi jako miejsca przemysłów kreatywnych jest wsparcie mieszkańców miasta. Należy stworzyć system finansowych, prawnych i administracyjnych zachęt, dzięki którym Łódź stałaby się najlepszym miejscem do tworzenia tego rodzaju przemysłu. Warto, aby powstały programy wsparcia angażujące mieszkańców miasta w zakresie rozwoju czterech subpro-duktów - kultury, edukacji, gospodarki, turystyki i sportu. Ważne, żeby wykorzystać potencjał społecznego zaangażowania łodzian, który już w mieście istnieje. Należy tylko zastosować narzędzia, dzięki którym kreatywność mieszkańców można przekuć w realne działanie.
W zakresie promocji miasta doskonałym narzędziem komunikacji marketingowej jest wykorzystanie potencjału naszych eurodeputowa-nych jako ambasadorów marki. Ich doświadczenie, wiedza oraz kontakty mogą przyczynić się do umocnienia wizerunku Łodzi na arenie międzynarodowej. Doskonałym elementem promocji jest również uczestnictwo miasta w organizacjach oraz projektach o charakterze międzynarodowym. Taka postawa uwiarygodnia działania miasta otwartego na tworzenie, kreowanie bogactwa europejskiego.

Bartłomiej Wojdak

Dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ


Bartłomiej WojdakŁodzianie udowodnili, że potrafią efektywnie adaptować ciekawe pomysły. Miasto odnosi sukcesy jako centrum mody i designu. Promuje innowacyjność i kreatywność poprzez liczne konkursy, jednoczy i scala środowisko akademickie w projekcie "Łódź akademicka".
Potrzebujemy czasu, determinacji i konsekwencji w działaniu, aby osiągnąć cel wytyczony w strategii promocji marki, ale tu jest ogromny potencjał i nie brakuje ludzi kreatywnych, utalentowanych, którzy mają wiele ciekawych pomysłów. Wyzwaniem dla miasta jest stworzenie odpowiednich warunków do rozwoju i funkcjonowania inicjatyw, firm oraz ludzi działających w szeroko pojętych przemysłach kreatywnych.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki