MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto nie powinien jeść mandarynek? Zobacz, jakie są przeciwskazania jedzenie dużej ilości mandarynek 10.06.2024

OPRAC.:
Maria Kwiecińska
Maria Kwiecińska
Te cytrusy to głównie źródło witaminy C. Owoc mandarynki nie jest jednak dla każdego, mimo swoich wielu wartości. Sprawdź, kto powinien unikać jedzenia mandarynek.
Te cytrusy to głównie źródło witaminy C. Owoc mandarynki nie jest jednak dla każdego, mimo swoich wielu wartości. Sprawdź, kto powinien unikać jedzenia mandarynek. pixabay
Mandarynki są najlepsze i najtańsze w sezonie jesienno-zimowym. Większość z nas nie wyobraża sobie świąt Bożego Narodzenia bez zapachu mandarynek. Te owoce oprócz smaku i charakterystycznego zapachu mają oczywiście mnóstwo wartości odżywczych, które są korzystne dla organizmu. Jednak nie wszyscy mogą je spożywać z dużych ilościach. Sprawdź, jakie są przeciwskazania jedzenia mandarynek.

Jakie są właściwości mandarynek?

W polskich sklepach najwięcej mandarynek pojawia się późną jesienią i jest to typowo "zimowy" owoc, dlatego wielu osobom mandarynki kojarzą się ze świętami Bożego Narodzenia. Mają charakterystyczny słodki smak i zapach, często plasterkami mandarynki stroimy choinkę lub dekorujemy stroiki.

Mandarynki mają rzecz jasna też sporo wartości odżywczych i witamin. Jako jedyne spośród owoców cytrusowych mają nebiletynę. Jest to flawonoid, który jest pomocny w zwalczaniu otyłości, zapobiega cukrzycy typu 2 i miażdżycy naczyń. Jednak, podobnie jak każdy owoc, mandarynki nie powinny być spożywane przez ludzi z niektórymi schorzeniami.

Kto powinien unikać mandarynek?

Te niskokaloryczne owoce niestety nie są przeznaczone dla każdego. W niektórych przypadkach ich zjedzenie wywołuje silną reakcję alergiczną lub nieprzyjemne dolegliwości żołądkowe.

Sprawdź w galerii zdjęć, kto nie powinien jeść mandarynek

Ile kalorii ma mandarynka?

Mandarynki należą do owoców niskokalorycznych. Jeden owoc mandarynki, który średnio waży około 65 gramów ma około 30 kcal. Oprócz tego przyjmuje się że jedna mandarynka zawiera około 0,4 g białka, 0,1 g tłuszczów, 6 g węglowodanów oraz 1,2 g błonnika.

Mandarynki świetnie sprawdzają się w diecie, ze względu na to, iż w ponad 85% składają się z wody, a zawarte w nich kwasy organiczne poprawiają trawienie. Pomagają także w oczyszczeniu organizmu z toksyn, jednak nie są one doskonałe na wszystkich.

Sprawdź, kto nie może jeść mandarynek w galerii zdjęć.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Upalne dni bez stresu. Praktyczne sposoby na zdrowe lato

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki