Łódzki pomysł na KDP: Warszawa-Łódź-Berlin/Praga

ab
KDP miała połączyć Warszawę z Poznaniem i Wrocławiem
KDP miała połączyć Warszawę z Poznaniem i Wrocławiem
Łódzcy parlamentarzyści wciąż mają nadzieję, że uda się zrealizować projekt Kolei Dużych Prędkości do 2020 roku. Pomóc miałaby Unia Europejska oraz rządy Niemiec i Czech.

Przewodniczący Komisji Europejskiej José Manuel Barroso ogłosił projekt na specjalny fundusz CEF, który ma powstać w kolejnej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020. Do wykorzystania w ramach CEF byłoby 50 mld euro (na rozwój transportu aż 31,7 mld).

Przewodniczący Łódzkiego Związku Parlamentarnego Krzysztof Kwiatkowski rozmawiał na ten temat z minister Rozwoju Regionalnego Elżbietą Bieńkowską. Zdaniem Kwiatkowskiego, gdyby CEF powstał, to projekt KDP miałaby największe szanse na realizację w układzie Warszawa-Łódź-Poznań-Berlin i Warszawa-Łódź-Wrocław-Praga. Co więcej czeski rząd ogłosił plan realizacji szybkich kolei do polskiej granicy.

Ten temat poruszono też w piątek w Sejmie podczas spotkania łódzkich parlamentarzystów z Andrzej Massel wiceministrem infrastruktury ds. kolei. Massel przekazał tylko, że trwają prace nad możliwością realizacji KDP w Polsce. Jednak mogą potrwać aż do końca 2012 roku.

CZYTAJ TEŻ:
* Łódzcy parlamentarzyści znaleźli pieniądze na KDP
* KDP to projekt wciąż możliwy do zrealizowania

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
fredf
nadmieniam, że linia frankfurt oder - berlin, czyli od naszej granicy do berlina jest utrzymana w standardzie do predkości ok 200km/h. tzn szybciej niż teraz jeżdżą pociągi po polskiej stronie E20. to tyle odnosnie niemiec
f
fredf
nadmieniam, że linia frankfurt oder - berlin, czyli od naszej granicy do berlina jest utrzymana w standardzie do predkości ok 200km/h. tzn szybciej niż teraz jeżdżą pociągi po polskiej stronie E20. to tyle odnosnie niemiec
J
Jacek
Ale trzeba mieć świadomość, że największa opozycja wobec tego pomysłu będzie ze strony samego premiera. Tutaj trzeba działać starając się omijać kanały rządowe.
A
AAA
Odnośnie Niemiec: Nie są zainteresowane rozwojem linii kolejowych do Polski, nawet tych klasycznych a co dopiero szybkich. Wystarczy spojrzeć na to co jest. My (jako tako) wyremontowaliśmy linie do granicy Niemcy nie zrobili nic po swojej stronie, nawet ich nie zelektryfikowali (sic!) np. linia Szczecin-Berlin.

Odnośnie Czech: Owszem są zainteresowani budową szybkich kolei do granicy z Polską, ale na razie dotyczy to linii Wiedeń-Brno-Katowice.

I tyle w tej sprawie. Choć oczywiście próbować warto.

Moim zdaniem to jednak bardziej PR łódzkich parlamentarzystów (szczególnie z PO).
A
AAA
Odnośnie Niemiec: Nie są zainteresowane rozwojem linii kolejowych do Polski, nawet tych klasycznych a co dopiero szybkich. Wystarczy spojrzeć na to co jest. My (jako tako) wyremontowaliśmy linie do granicy Niemcy nie zrobili nic po swojej stronie, nawet ich nie zelektryfikowali (sic!) np. linia Szczecin-Berlin.

Odnośnie Czech: Owszem są zainteresowani budową szybkich kolei do granicy z Polską, ale na razie dotyczy to linii Wiedeń-Brno-Katowice.

I tyle w tej sprawie. Choć oczywiście próbować warto.

Moim zdaniem to jednak bardziej PR łódzkich parlamentarzystów (szczególnie z PO).
f
furman
porozmawiać można !! wprowadzić furmanki, jeszcze tego pełno w polsce zostało !!
Dodaj ogłoszenie