Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Młodzi w Łodzi" dają 40 tys. zł. Zobacz pomysły na biznes, które wygrywały w poprzednich edycjach

Maciej Kałach
Maciej Kałach
Agnieszka Alwingier, nagrodzona w konkursie w 2017 r. usługami doradczymi i księgowymi. Jej projekt biznesowy „Montmartre” przewiduje wprowadzenie na rynek pierścionków - pachnących dzięki wymiennym wkładom z jedwabiu w połączeniu z naturalnym olejkiem eterycznym (jaśmin, lawenda, bergamotka, róża, tulipan, hiacynt, astry). Kapituła konkursu przyznała przed rokiem Agnieszce Alwingier roczną obsługę księgową oraz doradztwo podatkowe, ufundowane przez jednego z partnerów edycji. Agnieszka Alwingier znalazła się na billboardach promujących bieżącą edycję konkursu. A pachnące pierścionki mają znaleźć się w sprzedaży jeszcze w 2018 r.
Agnieszka Alwingier, nagrodzona w konkursie w 2017 r. usługami doradczymi i księgowymi. Jej projekt biznesowy „Montmartre” przewiduje wprowadzenie na rynek pierścionków - pachnących dzięki wymiennym wkładom z jedwabiu w połączeniu z naturalnym olejkiem eterycznym (jaśmin, lawenda, bergamotka, róża, tulipan, hiacynt, astry). Kapituła konkursu przyznała przed rokiem Agnieszce Alwingier roczną obsługę księgową oraz doradztwo podatkowe, ufundowane przez jednego z partnerów edycji. Agnieszka Alwingier znalazła się na billboardach promujących bieżącą edycję konkursu. A pachnące pierścionki mają znaleźć się w sprzedaży jeszcze w 2018 r. Maciej Kałach
40 tysięcy złotych to główna nagroda w konkursie Urzędu Miasta Łodzi dla twórców nowych start-upów, czyli pomysłów biznesowych we wcześniej fazie rozwoju, zwłaszcza powiązanych z nowymi technologiami. Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, namawiała do udziału w konkursu w czwartek (5 kwietnia). W naszej galerii zdjęć przypominamy część z pomysłów, za które ich twórcy dostali nagrody w poprzednich edycjach konkursu. Jakie były ich dalsze losy?

UMŁ organizuje konkurs po raz dziesiąty, jako element kampanii „Młodzi w Łodzi”, której zadaniem jest przekonanie uczniów, studentów oraz absolwentów, aby po zakończeniu nauki pozostali w naszym mieście.

Jubileuszowa edycja konkursu jest trochę odświeżona: główna nagroda to aż 40 tysięcy zł.
Startujący w poprzednich edycjach mogli zgłaszać się do jednej z dwóch kategorii, w których główną nagrodą było po 20 tys. zł. Do wyboru była kategoria ogólna oraz ICT (czyli związana z nowymi technologiami, zwłaszcza z internetem i komunikacją opartą m.in. na smartfonach). Zatem tegoroczna odsłona konkursu została ujednolicona.

Dla wyłonionych laureatów będą także inne, oprócz głównej, nagrody pieniężne (ich łączna wartość to 85 tys. zł) oraz m.in. usługi świadczone na rzecz zgłoszonej do konkursu firmy - np. obsługa księgowa i doradztwo podatkowe czy pakiety na zajmowanie przestrzeni biurowej.

Okres przyjmowania zgłoszeń już się rozpoczął i potrwa do 22 kwietnia. W konkursie, według jego regulaminu, mogą uczestniczyć osoby od 18 roku życia oraz początkujące firmy, czyli działające nie dłużej niż 12 miesięcy.

Konkurs ukierunkowany jest na projekty zarówno naukowe, technologiczne jak i artystyczne we wczesnej fazie rozwoju. - Do konkursu zapraszamy start-upy z całego kraju - mówiła Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. Organizatorzy czekają na produkty i usługi, które mogą zmienić cały świat, ale i na wpisujące się w potrzeby lokalnych rynków i społeczności.

W czwartek (5 kwietnia) prezydent miasta oraz przedstawiciele władz największych łódzkich uczelni (które zostały partnerami konkursu) opowiadali o nim pod jednym z budynków w obrębie kampusu Politechniki Łódzkiej. Na jego ścianie zawisł jeden z billboardów promujących udział w miejskiej rywalizacji na start-upy. Hanna Zdanowska przemawiała w tle grafiki z wystylizowaną na postać z „Gwiezdnych Wojen” Agnieszką Alwingier, wyróżnioną w konkursie w 2017.

Jej projekt biznesowy „Montmartre” przewiduje wprowadzenie na rynek pierścionków - pachnących dzięki wymiennym wkładom z jedwabiu w połączeniu z naturalnym olejkiem eterycznym (jaśmin, lawenda, bergamotka, róża, tulipan, hiacynt, astry). Kapituła konkursu przyznała przed rokiem aktualnej „dziewczynie z billboardów” roczną obsługę księgową oraz doradztwo podatkowe, ufundowane przez jednego z partnerów edycji.

W dniach 23-27 kwietnia kapituła wybierze projekty zakwalifikowane do drugiego etapu bieżącej edycji. Ich twórcy wezmą udział w warsztatach biznesowych.
W październiku 2018 r. zostaną ogłoszone nazwiska laureatów konkursu, w tym plebiscytu prowadzonego wśród internautów.

75 billboardów (w tym 60 w Łodzi oraz 15 w największych polskich miastach) promuje nie tylko konkurs na start-upy, ale i inne elementy kampanii „Młodych w Łodzi” (kartę rabatową oraz program płatnych praktyk dla studentów).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki