Nowe znaki drogowe o rowerzystach i walka o wyższe mandaty. Rozpoczął się Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu 2019

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Bezpieczny Ruch Pieszy i Rowerowy. Chodź z Nami - to hasło rozpoczętego w poniedziałek Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Z tej okazji w Łodzi i regionie pojawiło się kilka inicjatyw na rzecz tych, którzy nie korzystają z samochodów.Przeciw śmierci pieszychW Łodzi przedstawiciele Federacji Piesza Polska złożyli apel do wojewody łódzkiego z postulatami zmian w prawie o ruchu drogowym. - Z roku na rok ginie coraz więcej osób, coraz więcej z nich jest pieszych. Dane są zatrważające. 85 proc. kierowców nie zwalnia przed przejściem dla pieszych na terenie zabudowanym - mówił Hubert Barański z należącej do Pieszej Polski łódzkiej Fundacji Fenomen.Piesi domagali się bezwzględnego pierwszeństwa na pasach, zrównania limitów prędkości na terenach zabudowanych dla dnia i nocy, a także waloryzacji mandatów. - Obecny taryfikator pochodzi z 1997 r, gdy średnia pensja wynosiła 1,1 tys. zł, a nie jak dziś 5 tys. - mówiła Urszula Niziołek- Janiak z koalicji Tak.Nowe znaki na drogachTymczasem łódzcy urzędnicy postanowili zadbać o rowerzystów. Z okazji ETZT ogłosili wprowadzenie w Łodzi nowych znaków informacji drogowej. Żółte tablice z hasłem „Wyprzedzaj bezpiecznie” przypomną kierowcom, żeby zgodnie z przepisami zachowywali co najmniej metrowy odstęp przy wyprzedzaniu rowerzystów. Tablice pojawią się m.in. na ul. Pomorskiej w okolicach ronda Solidarności, na ul. Kilińskiego, a także na drogach dojazdowych do terenów rekreacyjnych. Rowerzyści mogą też zgłaszać miejsca w których ich zdaniem powinny znajdować się takie tablice mejlowo pod adresem: zdit@ zdit.uml.lodz.pl.CZYTAJ WIĘCEJ >>>>Matylda Witkowska
W Łodzi pojawią się znaki przypominające kierowcom by uważali przy wyprzedzaniu rowerzystów. Przedstawiciele pieszych walczą o pierwszeństwo na pasach i wyższe mandaty dla kierowców. To efekt tegorocznego Tygodnia Mobilności.

Bezpieczny Ruch Pieszy i Rowerowy. Chodź z Nami - to hasło rozpoczętego w poniedziałek Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Z tej okazji w Łodzi i regionie pojawiło się kilka inicjatyw na rzecz tych, którzy nie korzystają z samochodów.

Przeciw śmierci pieszych

W Łodzi przedstawiciele Federacji Piesza Polska złożyli apel do wojewody łódzkiego z postulatami zmian w prawie o ruchu drogowym.

- Z roku na rok ginie coraz więcej osób, coraz więcej z nich jest pieszych. Dane są zatrważające. 85 proc. kierowców nie zwalnia przed przejściem dla pieszych na terenie zabudowanym - mówił Hubert Barański z należącej do Pieszej Polski łódzkiej Fundacji Fenomen.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Piesi domagali się bezwzględnego pierwszeństwa na pasach, zrównania limitów prędkości na terenach zabudowanych dla dnia i nocy, a także waloryzacji mandatów. - Obecny taryfikator pochodzi z 1997 r, gdy średnia pensja wynosiła 1,1 tys. zł, a nie jak dziś 5 tys. - mówiła Urszula Niziołek- Janiak z koalicji Tak.

Nowe znaki na drogach

Tymczasem łódzcy urzędnicy postanowili zadbać o rowerzystów. Z okazji ETZT ogłosili wprowadzenie w Łodzi nowych znaków informacji drogowej. Żółte tablice z hasłem „Wyprzedzaj bezpiecznie” przypomną kierowcom, żeby zgodnie z przepisami zachowywali co najmniej metrowy odstęp przy wyprzedzaniu rowerzystów. Tablice pojawią się m.in. na ul. Pomorskiej w okolicach ronda Solidarności, na ul. Kilińskiego, a także na drogach dojazdowych do terenów rekreacyjnych.

Rowerzyści mogą też zgłaszać miejsca w których ich zdaniem powinny znajdować się takie tablice mejlowo pod adresem: zdit@ zdit.uml.lodz.pl.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Darmowe przejazdy

Aż do niedzieli w Łodzi i w regionie odbywać się będzie wiele imprez promujących zrównoważony transport
W niedzielę przypada Europejski dzień bez Samochodu. Z tej okazji we wszystkich pociągach ŁKA, a także pojazdach łódzkiego MPKkierowcy będą mogli podróżować bezpłatnie. Muszą tylko mieć przy sobie dowód rejestracyjny zostawionego w domu samochodu. Wraz z nimi mogą też podróżować pasażerowie: tyle osób, ile jest w dowodzie.

Nie zabraknie też imprez. W piątek w Łodzi w pasażu Schillera w godz. 14-18 będzie można poznać hulajnogi, skutery i samochody wypożyczane na minuty. W niedzielę w godz. 11-13 będzie można obejrzeć zajezdnię Chocianowice, a od godz. 12 do 17 zajezdnię na Brusie.

Imprezy odbędą się też w niedzielę w mniejszych miastach regionu. Na przykład w godz. 13-17 bełchatowianie na pl. Narutowicza będą mogli pojeździć na elektrycznych hulajnogach, nauczyć się ekologicznej jazdy samochodem czy oznakować rower.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

O
Olo

Rowerowe LGBT

G
Gość
17 września, 7:31, bombadil:

Pani Niziołek-Janiak nie ma pojęcia na jakim świecie żyje. Średnia pensja? Większość obywateli, także właścicieli aut, zarabia o wiele mniej. A mandaty to należą się rowerzystom, wśród których nieznajomość przepisów drogowych jest powszechna. Ale kto ma kontrolować rowerzystów? Pieszego patrolu policji czy straży miejskiej nie widziałem od lat. A tacy "społecznicy" swoimi pomysłami wprowadzają zamęt i optują za zwiększoną opresyjnościa państwa. Tak już było. Za komuny.

17 września, 10:10, Stop zabójstwom pieszych:

Faktycznie, podaje wyniki badań i statystyki ale nie wie na jakim świecie żyje. Mandaty to kara, a kara ma boleć. Nie zgadzam się na przyzwolenie państwa na mordowanie pieszych w imię oszczędzania portfeli piratów drogowych.

Około 150 ofiar śmiertelnych rocznie wśród pieszych to ci którzy stali/leżeli na jezdni. Jakie kary dla nich proponujesz ?

Kilka ofiar śmiertelnych wśród pieszych rocznie to ofiary rowerzystów. Jakie kary proponujesz dla rowerzystów ?

G
Gość

Witkowska przestań promować Barańskiego i wyjaśnij mu, że wieloletni trend jest taki że liczba ofiar śmiertelnych wypadków komunikacyjnych maleje. To samo dotyczy pieszych. Za to liczba wypadków spowodowanych przez rowerzystów ( w tym śmiertelnych ) rośnie.

A skoro Barański i Niziołek-Janiak tak martwią się o pieszych to niech ich zaczną edukować bo mniej więcej połowa ofiar śmiertelnych wśród pieszych to ofiary wypadków spowodowanych przez samych pieszych.

G
Gość
17 września, 08:04, pedolot:

Mandaty mogą sobie zostać jakie są, bo nie ich wysokość jest problemem tylko brak nieuchronności kary. Co z tego, że grzywna za przekroczenie prędkości może wynieść kilka tysięcy, jak 99% kierowców przekracza prędkość a karanych za to jest mniej niż ułamek 1%. Obowiązkowy gps w każdym pojeździe poruszającym się po terenie zabudowanym, z automatycznym wysyłaniem danych do policji. I nagle wszyscy będą jeździć zgodnie z przepisami...

I jeszcze obowiązkowy gps dla każdego pedalota. Skończy się jazda po chodniku i po przejściach dla pieszych....

S
Stop zabójstwom pieszych
17 września, 7:31, bombadil:

Pani Niziołek-Janiak nie ma pojęcia na jakim świecie żyje. Średnia pensja? Większość obywateli, także właścicieli aut, zarabia o wiele mniej. A mandaty to należą się rowerzystom, wśród których nieznajomość przepisów drogowych jest powszechna. Ale kto ma kontrolować rowerzystów? Pieszego patrolu policji czy straży miejskiej nie widziałem od lat. A tacy "społecznicy" swoimi pomysłami wprowadzają zamęt i optują za zwiększoną opresyjnościa państwa. Tak już było. Za komuny.

Faktycznie, podaje wyniki badań i statystyki ale nie wie na jakim świecie żyje. Mandaty to kara, a kara ma boleć. Nie zgadzam się na przyzwolenie państwa na mordowanie pieszych w imię oszczędzania portfeli piratów drogowych.

B
BMW
16 września, 21:43, Halina:

Co za beszczelność, najpierw sztucznie zawężać remontowane ulice miasta, a następnie rozstawiać znaki o bezpiecznej odległości samochodów od wyprzedzanych rowerzystów. Po co to komu, skoro według nowych standardów, miejsce rowerzysty jest na wyrastających jak grzyby po deszczu ścieżkach rowerowych.

16 września, 22:27, Gość:

bezczelna jestes ty, otoz musisz pojac, ze gęsto zabudowane centrum miast jak Lodz to nie miejsce do jazdy samochodem. Chyba ze tam mieszkasz bo wyjscia nie masz. Jedz sobie obwodnica...a jak ich nie ma to idz do Zdanowskiej i spytaj dlaczegom

Spierd... pedale.

O
Olo

Pedzio od rowerów będzie kierował ruchem samochodów. Koniec świata.

p
pedolot

Mandaty mogą sobie zostać jakie są, bo nie ich wysokość jest problemem tylko brak nieuchronności kary. Co z tego, że grzywna za przekroczenie prędkości może wynieść kilka tysięcy, jak 99% kierowców przekracza prędkość a karanych za to jest mniej niż ułamek 1%. Obowiązkowy gps w każdym pojeździe poruszającym się po terenie zabudowanym, z automatycznym wysyłaniem danych do policji. I nagle wszyscy będą jeździć zgodnie z przepisami...

b
bombadil

Pani Niziołek-Janiak nie ma pojęcia na jakim świecie żyje. Średnia pensja? Większość obywateli, także właścicieli aut, zarabia o wiele mniej. A mandaty to należą się rowerzystom, wśród których nieznajomość przepisów drogowych jest powszechna. Ale kto ma kontrolować rowerzystów? Pieszego patrolu policji czy straży miejskiej nie widziałem od lat. A tacy "społecznicy" swoimi pomysłami wprowadzają zamęt i optują za zwiększoną opresyjnościa państwa. Tak już było. Za komuny.

T
The End

Ten Pan chyba nigdy nie pracował. Kiedy będzie masa krytyczna pieszych terroryzowanych przez rowerzystów?

Jak już wszystkich z miasta wypędzi to zostanie masa krytyczna karawanów pogrzebowych...

J
Ja
16 września, 22:04, Łukasz:

Zdecydowanie popieram podniesienie kwot mandatów i piszę to jako kierowca, pieszy i rowerzysta. Obecnie są zdecydowanie za niskie i nikt się nimi nie przejmuje.

Ja zacząłbym od pensji

P
PiS

Niech spierdalają

G
Gość
16 września, 21:43, Halina:

Co za beszczelność, najpierw sztucznie zawężać remontowane ulice miasta, a następnie rozstawiać znaki o bezpiecznej odległości samochodów od wyprzedzanych rowerzystów. Po co to komu, skoro według nowych standardów, miejsce rowerzysty jest na wyrastających jak grzyby po deszczu ścieżkach rowerowych.

bezczelna jestes ty, otoz musisz pojac, ze gęsto zabudowane centrum miast jak Lodz to nie miejsce do jazdy samochodem. Chyba ze tam mieszkasz bo wyjscia nie masz. Jedz sobie obwodnica...a jak ich nie ma to idz do Zdanowskiej i spytaj dlaczegom

.

Warto przypomnieć, że dwa lata temu, w kwietniu zlikwidowano sprawnie działającą siatkę połączeń MPK i zastąpiono ją protezą przesiadkową. Nie opłaca się jeździć komunikacją MPK, bo traci się bardzo dużo czasu.

Ł
Łukasz

Zdecydowanie popieram podniesienie kwot mandatów i piszę to jako kierowca, pieszy i rowerzysta. Obecnie są zdecydowanie za niskie i nikt się nimi nie przejmuje.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3