Trwa przebudowa dworca Łódź Widzew [ZDJĘCIA]

Marcin Bereszczyński
Na dworcu Łódź Widzew stanęła już stalowa konstrukcja dachu, który przykryje nowe perony tej stacji. Wiata peronowa stanie na 36 palach o długości po 7 metrów. Będzie miała powierzchnię 120 na 60 metrów.

Budowa trzech peronów na stacji Łódź Widzew jest częścią większego projektu o wartości prawie 240 mln zł. Wykonano już modernizację linii obwodowej między Łodzią Kaliską przez Łódź Chojny do Łodzi Widzewa za 35 mln zł. Przebudowa stacji na Widzewie łączy się również z budową linii kolejowej od tego dworca w stronę Łodzi Fabrycznej.

Zbudowany zostanie również przystanek kolejowy Łódź Niciarniana. Powstanie tam tzw. peron dwukrawędziowy. Wszystkie prace mają trwać do końca 2014 roku.

Na stacji Łódź Widzew trwa budowa nowych peronów o długości 400 metrów. Do końca roku powinien być wybudowany peron 3, czyli ten najbardziej oddalony od budynku dworca.

Na początku przyszłego roku powstanie peron 2. Wtedy ruch pociągów zostanie przeniesiony na tory między nowymi peronami i rozpocznie się budowa peronu 1.

Na widzewskiej stacji powstanie łącznie 10 torów - 6 dla ruchu pasażerskiego, 2 dla towarowego i 2 dla obsługi pociągów. Łącznie ułożonych zostanie 22 km nowych torów. Za tymi torami, po północnej stronie stacji Łódź Widzew, zbudowane zostanie zaplecze techniczne dla 20 pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

ZOBACZ: Łódzka Kolej Aglomeracyjna buduje zaplecze techniczne na Widzewie [ZDJĘCIA]

Na stacji Łódź Widzew trwa też budowa przejść podziemnych pomiędzy peronami. Zastąpią one kładkę, która została rozebrana w ubiegłym roku.

Trwa rozbudowa nastawni. Znajdzie się tam Lokalne Centrum Sterowania Ruchem. - Przebudowa stacji Łódź Widzew pozwoli usprawnić system transportowy nie tylko miasta, ale i całego regionu - uważa Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

CZYTAJ TEŻ: Dworzec Łódź Kaliska czeka przebudowa

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
brak kasy na wszystko

Bo na taką fanaberię nie ma pieniędzy.

A
Adok

A mi brakuje tych budek z niezdrowym jedzeniem co były na fabrycznym chętnie bym jeszcze spałaszował takiego kozackiego burgera :)))))

o
o

Bylem ze wzgl. na moja dzialanosc na wielu dworcach swiata Praha- Gl Nadrazi. Budapest-keleti, Bucuresti-Nord , Wien ostbfh, Basel-SBB . London -pedington , Lyon -gare . Brüssel- Middi-Meiland - Stazione Termini , ale zawsze mowie ze dworzec w jakimkolwiek miescie jest jego dusza . Tak wiec zycze mojemu kochanemu miastu Lodzi Dworzec z prawdziwego zdarzenia . Zeby Poznan Gl, czy Krakow Gl sie z nas nie smial , ze Lodz Kaliska , to wyglada jak dworzec w miescie prowincjonalnym . A przeciez jestesmy lepsi od Krakowa , czy Poznania , typowo polskich miast Pozdrawiam Lodzian

o
obserwator z daleka

Chcialbym zeby choc jedno miasto mialo taki dworzec kolejowy jak Frankfurt/Main, Paris-Est czy Leipzig Hbh . Jak pieknie to jest poukladane . Zycze mojej kochanej Lodzi nareszcie dworzec z prawdziwego zdarzenia , a nie chelpic sie tym dworcem Wroclaw Gl, ktory jest naprawde miniaturka jakie dworce ludzie w innych krajach potrafia zbudowac. A My?

s
sklave

To nie komedia.
W Łodzi nowe dworce kolejowe się buduje.
No a co robi kolej??? Kolej, kolejne połączenia Łodzi z innymi miastami likwiduje.
Zatem dla kogo te dworce się buduje????
Tylko dla urzędników bo takie duże budowy pozwalają im w luksusie się pławić.
więcej na stronie: sklave.manifo.com podstrona galeria

a
antymaruda

A nie lepiej wyjechać na zawsze? Nie trzeba nam tu marud i nieudaczników.

g
gość

Biorąc pod uwagę, że będzie to chyba siódma (z czego dwie odziedziczyliśmy po Niemcach) hala peronowa w tym smutnym kraju i pierwsza na stacji peryferyjnej, to jest to nawet duże osiągniecie.

ś
śmieszek

Nie lepiej napisać krótko- TRWA PRZEBUDOWA ŁODZI.....i wyjechać w ch...re dopóki się nie skończy...

G
Gość

to już wszystko było czego byśmy nie wiedzieli,może coś nowego?

q
q

Nie będzie bo?

G
Gość

To priorytet i WZ-:(

c
czytelnik

Czy w Łodzi nie dzieje się nic godnego uwagi, czy my musimy po raz trzeci czy czwarty czytać o tej samej wiacie 120m na 60m. Gdyby to był skomplikowany luksusowy biurowiec o wys. 120 m w centrum to rozumiem. Czy stalowa wiata musi urastać do rangi wydarzenia jesieni w tym mieście. Wymagajmy trochę więcej od rządzących tym miastem. Niedługo będą nam relacjonować poszczególne machnięcia pędzlem na konstrukcji tej Wiaty.

l
loki

"stanie na 36 palach o długości po 7 metrów" kto to pisał??? chyba o WYSOKOŚCI 7 metrów. Nie stać was na redaktorów z maturą??

Dodaj ogłoszenie