Długość tunelu ma mieć 5,7 km. Aby te plany wcielić w życie, PKP PLK ogłosiło przetarg na uzupełnienie studium wykonalności tunelu. Otwarcie ofert zaplanowano na 14 marca.
Firma, która wygra ten przetarg, będzie miała 435 dni na przygotowanie pełnej dokumentacji. "Strategia rozwoju transportu" przewiduje, że prace zakończą się w trzecim kwartale 2015 roku. Przetarg na projekt i wykonanie tej inwestycji powinien odbyć się w 2016 roku. Jeśli nic nie zakłóci tej procedury, to tunel powstanie w 2020 roku.
Studium wykonalności dla tunelu średnicowego było już opracowane. Prace przy tym dokumencie wzbudziły mnóstwo kontrowersji. Poszło o przystanki kolejowe między Fabrycznym i Kaliskim. Wykonawcy studium upierali się, że nie powinno być żadnych stacji pomiędzy dworcami, a jeśli już, to tylko przy Manufakturze od strony ul. Karskiego. Łodzianom to się nie podobało. Twierdzili, że oprócz Manufaktury, powinny być przystanki przy ul. Zachodniej i przy pl. Hallera. Studium zostało schowane na półkę.
Kolejne studium, na które obecnie rozpisano przetarg, ma uwzględniać budowę przystanków kolejowych w tunelu. Wykonawca będzie musiał również uwzględnić wszystkie możliwe utrudnienia związane z geologią i hydrologią terenu, przez który prowadzić ma tunel. Chodzi o to, aby w przyszłości podziemne jezioro nie utrudniło prac, jak ma to miejsce w przypadku budowy tunelu między Łodzią Widzewem i Łodzią Fabryczną. Studium ma też uwzględnić miejsca, gdzie mogą pojawić się znaleziska archeologiczne.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?