Wspólny bilet MPK Łódź i ŁKA. Minął rok od wprowadzenia wzajemnego honorowania biletów kolejowych i komunikacji miejskiej w Łodzi

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Z pociągi ŁKA przewożą coraz więcej pasażerów. Co czwarty jedzie z biletem lub migawką MPK Łódź
Z pociągi ŁKA przewożą coraz więcej pasażerów. Co czwarty jedzie z biletem lub migawką MPK Łódź Krzysztof Szymczak/archiwum Polska Press
Kolej stała się ważną częścią systemu komunikacji miejskiej w aglomeracji łódzkiej. Stało się to m.in. dzięki wprowadzeniu wzajemnego honorowania biletów Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi (MPK Łódź) i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Mieszkańcy miasta mogą korzystać z pociągów, tak samo jak z tramwaju, czy autobusu. Z danych ŁKA wynika, że 24 proc. pasażerów poruszających się po Łodzi pociągami tej spółki wykorzystuje łódzkie bilety. Wzajemne honorowanie biletów wprowadzono rok temu, aby zachęcić do podróżowania transportem zbiorowym mieszkańców Łodzi i ościennych gmin.

Od roku wystarczy bilet lub migawka i można podróżować pociągiem w granicach Łodzi, a gdy mamy bilet kolejowy, możemy korzystać z autobusów i tramwajów w Łodzi.

W komunikacji miejskiej honorowane są bilety ŁKA i Przewozów Regionalnych:

  • 20, 40 i 60 minutowe kolejowe bilety strefowe (takie same w ŁKA i PR)
  • miesięczne ŁKA i PR
  • kwartalne ŁKA

W pociągach ŁKA i Przewozów Regionalnych:
- honorowane są wszystkie bilety czasowe i migawki obowiązujące w komunikacji miejskiej.

Nowością w honorowaniu biletów jest wprowadzenie w łódzkiej komunikacji miejskiej Wspólnego Biletu Samorządowego (WBS). To oferta obejmująca: Łódzką Kolej Aglomeracyjną, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Wielkopolskie, Arriva, Warszawską Kolej Dojazdową. Bilet jest ważny dobę, kosztuje 38 złotych i uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów. Od 30 marca WBS jest honorowany także w lokalnym transporcie zbiorowym w Łodzi w graniach miasta.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna obliczyła, jak bardzo wzrosła w ciągu roku liczba pasażerów tej spółki na poszczególnych stacjach i przystankach kolejowych. Na ten wzrost ma też wpływ wzajemne honorowanie biletów. Największy wzrost zanotowano na przystanków Łódź Pabianicka. w 2016 roku skorzystało z niego 18.009 podróżnych, a w 2017 roku - 51.307 podróżnych.

To wzrost o 185 proc. W przypadku przystanku Łódź Dąbrowa zanotowano wzrost z 24.826 do 66.223 pasażerów, czyli o 167 proc. Łódź Chojny to wzrost z 33.161 do 75.480 pasażerów, czyli o 128 proc. Stacja Łódź Andrzejów zanotowała wzrost z 10.415 do 20.413 pasażerów - 96 proc. Z Łodzi Widzewa w 2016 roku skorzystało 189.207 podróżnych, a w 2017 roku 338.563.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
brrrum
2018 mamy a obiecany przystanek nadal nie jest utworzony (Przybyszewskiego/Niciarniana).
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie