Do końca sierpnia przejezdne mają być ul. Nowotargowa, Tramwajowa, Wierzbowa, Nowowęglowa, Kilińskiego, którymi będzie można dojechać do nowego dworca Łódź Fabryczna autem i tramwajem. Przedstawiciele władz Łodzi zapewniają, że dworzec i układu dróg wokół niego będzie gotowy do końca wakacji.
Czytaj:Dworzec Łódź Fabryczna. Tajemnicze roszczenia wykonawcy
- Zgodnie z aktualnym harmonogramem termin ukończenia prac to 30 sierpnia 2016 r. - mówi Marcin Dyguda, kierownik zespołu Łódź Fabryczna w wydziale projektów kluczowych Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.- Negocjacje z wykonawcą dworca wciąż się toczą, ale zarówno on jak i zamawiający złożyli deklarację o niezmienności terminu. Rozmowy dotyczą pieniędzy, m.in. kosztów pośrednich prowadzenia budowy. Jednak o zasadności i wysokości roszczenia wykonawcy zdecyduje sąd.
Do września nie pozostało dużo czasu, a na drogach wokół Fabrycznego jest jeszcze sporo do zrobienia. Zaawansowana jest budowa ul. Nowotargowej, którą będzie można podjechać pod dworzec.
- Budowane są wiadukty ul. Nowotargowej w relacji północ-południe i zachód-wschód. Ich konstrukcja jest w 80 proc. - mówi kierownik Dyguda. - Po stronie północnej dworca realizowany jest wiadukt tramwajowy, po którym tramwaje będą jeździć od ul. Kilińskiego do ul. Węglowej i Tramwajowej.
Budowany jest też zjazd pod estakadą na Nowotargowej.
- Widać już płytę pod wiaduktem, na którą będziemy zjeżdżać od północy, południa i wschodu - mówi kierownik Dyguda. - Przy Fabrycznym powstaną dwa minironda, które pokierują nas przed wejście do dworca. Będzie tam można wysadzić pasażera albo zjechać na parkingi podziemne na poziomie minus 11.
Z budową Nowotargowej do ul. Tuwima koliduje jeszcze część budynków Enkevu. Ich rozbiórka rozpoczęła się w listopadzie. - Teraz wykonawca dworca przygotowuje się do przełożenia sieci ciepłowniczej, wodociągowej i energetycznej, żeby nie kolidowały z nowym układem drogowym - tłumaczy pracownik ZDiT.
Przesunięty ma być również barak Torpolu stojący przy ul. Węglowej, bo w jego miejscu ma być podstacja trakcyjna zasilająca tramwaje kursujące wzdłuż dworca oraz ulicami: Kilińskiego, Narutowicza i Tramwajową. Prace na Tramwajowej mają się skończyć w sierpniu, choć auta będą mogły na nią wjeżdżać od czerwca.
Czytaj:Dworzec Łódź Fabryczna. Wnętrze dworca będzie ziało pustką
W końca sierpnia ma być przejezdna ul. Nowowęglowa od dworca do Wierzbowej (przejdzie nad Tramwajową) oraz ul. Wierzbowa od ul. Narutowicza do Tuwima. - W tym miesiącu chcemy ogłosić przetarg na wybór wykonawcy odcinka między ul. Nowowęglową a Tuwima. To tylko 45 m - mówi kierownik Dyguda. - Natomiast prace Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej na odcinku od Narutowicza do siedziby ZWiK już się zakończyły. Zostało wybudowanie chodnika i posadzenie 39 drzew.
Na ul. Knychalskiego i Składowej prace dopiero się rozpoczną. Te ulice nie będą gotowe na otwarcie dworca.
- Pierwsze etapy prac będą realizowane w wakacje. Na początku skupimy się na modernizacji i przebudowie magistrali wodociągowej, która będzie zasilać dworzec - mówi pracownik ZDiT.
Nie ma też co liczyć na dalszy odcinek ul. Nowowęglowej od Wierzbowej do Kopcińskiego. Przetarg na jego budowę zostanie ogłoszony dopiero w czerwcu lub lipcu.
Łódź Fabryczna |
|
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?