Na Widzewie powstaną nowe apartamentowce. Jest wniosek do Rady Miasta
Budomal Estate chce postawić w Łodzi cały zespół budynków wielorodzinnych przy ul Maszynowej, na działce między ulicami Milionową a Przybyszewskiego, sąsiadującej z zabudową jednorodzinną i blokami. Jako, że projekt jest niezgodny z miejscowym planem zagospodarowanie przestrzennego dla tego terenu, stad inwestor chce skorzystać ze specustawy, tzw. lex deweloper, która umożliwia budowę mimo niezgodności.
Plan przewiduje tam domy jednorodzinne w zabudowie szeregowej, do 12 metrów wysokości z maksymalnym przewyższeniem do 20 metrów oraz naziemne parkingi. Natomiast deweloper chce zbudować apartamentowce o wysokości od 13 do 25 metrów z podziemnymi parkingami i lokalami handlowo-usługowymi, ale również parkingi naziemne. Miejscowy plan dla części terenu co prawda zakłada możliwość postawienia budynków wielorodzinnych, ale o niskiej intensywności, tymczasem inwestor planuje wysoką intensywność, podobnie z obsługą komunikacyjną: plan dopuszcza trzy zjazdy z ulicy Mechanicznej, inwestor zakłada we wniosku cztery.
ILE APARTAMENTOWCÓW STANIE PRZY ULICY MASZYNOWEJ W ŁODZI
Według złożonego w Urzędzie Miasta Łodzi wniosku minimalna ilość mieszkań, które powstaną przy ul. Maszynowej to 212, maksymalna zaś 406. Łącznie w dwóch etapach powstanie pięć apartamentowców, a między nimi parkingi, place zabaw i zielone skwery.
Zobaczcie wizualizacje nowego osiedla
JAK GŁOSUJE RADA MIEJSKA ŁODZI W SPRAWACH WNIOSKÓW LEX DEWELOPER
Wniosek łódzkiego dewelopera został złożony w Biurze Rady Miejskiej z pozytywną rekomendacją architekta miasta. Dotychczasowa logika postępowania Rady Miejskiej z wnioskami w formule lex deweloper polegała na tym, że jeśli wniosek jest kompletny, uzyskiwał większość głosów za, choć bywało, że po długich i emocjonalnych dyskusjach. Jak dotąd łódzcy radni odmówili tylko raz: warszawskiej spółce Trei Residental.
Ten deweloper złożył w ramach specustawy wniosek o zatwierdzenie lokalizacji dla budowy osiedla bloków w rejonie ulic Traktorowej i Cedry na Teofilowie. Uzgodnień odmówił jednak Zarząd Dróg i Transportu, bo inwestor planował obsługę komunikacyjną budowy poprzez ul. Cedry, która jest drogą gruntową i nie jest w stanie sprostać obciążeniom ruchu ciężkich pojazdów, acz nie był to jedyny argument.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?