Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie chwalą pracowników MPK Łódź

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Joanna Rudnicka pierwszy raz otrzymała prezent od osoby korzystającej z infolinii MPK
Joanna Rudnicka pierwszy raz otrzymała prezent od osoby korzystającej z infolinii MPK Grzegorz Gałasiński
Pasażerowie łódzkiego MPK nie są zbyt skłonni do słania pochwał, ale wyjątkowych pracowników MPK potrafią docenić.

Pochwały to wyjątek i miła odskocznia od codzienności, w której kierowcy, motorniczowie oraz pracownicy infolinii MPK muszą stawiać czoła skargom i znosić docinki pasażerów.

Dlatego miły gest z ich strony potrafi zaskoczyć. Właśnie tak na prezent od stałej „petentki” zareagowała Joanna Rudnicka, pracująca w infolinii MPK. Pani Helena z Teofilowa podarowała jej choinkę i słodkości.

- Nie zdarzyło się wcześniej żebyśmy dostali prezenty, bo nikt osobiście nam jeszcze nie dziękował. Czasem zdarza się, że ktoś nam podziękuje przez telefon za udzielenie informacji - mówi Joanna Rudnicka. - Znacznie częściej jednak rozmówcy nie są mili.

Z kolei panią Helenę takie zachowanie osób dzwoniących na infolinię bardzo dziwi.

- Pracują tam bardzo kompetentni i mili ludzie. Wiem, bo bardzo często korzystam z ich pomocy, właściwie za każdym razem, gdy zamierzam jechać komunikacją miejską - przyznaje mieszkanka Teofilowa. - Nie mam w domu komputera i nie mogę sprawdzić rozkładu jazdy, a nie chcę marznąć na przystanku. Poza tym pani Asia zawsze doradzi mi jak najszybciej mogę dojechać do celu i gdzie się przesiadać, więc czas podróży bardzo mi się skraca.

Kierowca MPK Łódź udzielał pierwszej pomocy, pasażerowie wyjątkowo nie narzekali

Jednak nie tylko ci, którym pracownicy MPK pomagają, potrafią wysłać do przewoźnika pochwałę. Często są to osoby postronne. Ostatnio doceniły one zachowanie prowadzących, którzy pomogli niewidomym. Jednym z nich był Paweł Koperniak, kierowca z zajezdni przy ulicy Limanowskiego, który otrzymał pochwałę 13 listopada. Prowadził wówczas autobus linii nr 51.

- Do autobusu wsiadł niewidomy mężczyzna, trochę zagubiony, bo zorientował się, że jest to autobus starszego typu, w którym nie są zapowiadane przystanki. Kierowca, młody mężczyzna, zatrzymał się na następnym przystanku. Podszedł do pasażera, powiadamiając go, że jest kierowcą autobusu i chciałby się dowiedzieć, jaki jest jego docelowy przystanek, żeby pomóc mu przy wysiadaniu - tłumaczy pan Tomasz, pasażer linii 51, który wysłał pochwałę. - Postawa godna naśladowania!

MPK Łódź wybrało najlepszych pracowników prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej [ZDJĘCIA]

Również Paweł Kaźmierczak, motorniczy z pięcioletnim stażem, otrzymał pochwałę (19 listopada) od pasażerki tramwaju linii nr 13.

- Na przystanku przy pl. Dąbrowskiego, który akurat był pusty, stała niewidoma kobieta. Miała białą laskę. Wyglądała na zagubioną i przestraszoną. Motorniczy podszedł do niej i spytał się, czy nie potrzebuje pomocy. Kobieta była wyraźnie zaskoczona, ale widocznie nie potrzebowała pomocy, bo po chwili motorniczy wsiadł do tramwaju i pojechaliśmy dalej - wspomina pani Iwona z Dąbrowy. - Mówi się, że młodzi nie zawsze są wrażliwi na to, co dzieje się z innymi. Jestem starszą osobą i jestem pod wielkim wrażeniem tego, co widziałam.

MPK Łódź. Najlepsi kierowcy autobusów w Polsce jeżdżą w łódzkim MPK

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
7-13 grudnia 2015 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki