Utrudnienia w ruchu pociągów między Łodzią i Warszawą

    Utrudnienia w ruchu pociągów między Łodzią i Warszawą

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Po modernizacji podróż z Łodzi do Warszawy ma trwać niewiele ponad 70 minut

    Po modernizacji podróż z Łodzi do Warszawy ma trwać niewiele ponad 70 minut ©Grzegorz Gałasiński

    Rozpoczyna się przebudowa stacji kolejowej w Żyrardowie, co może spowodować utrudnienia w podróży pociągiem z Łodzi do Warszawy. W środę zamknięto kładkę nad torami. Niebawem zacznie się rozbiórka. Pierwsze utrudnienia w ruchu pociągów miały miejsce w środę. Doszło do awarii trakcji, a pociągi utknęły w Żyrardowie.
    Po modernizacji podróż z Łodzi do Warszawy ma trwać niewiele ponad 70 minut

    Po modernizacji podróż z Łodzi do Warszawy ma trwać niewiele ponad 70 minut ©Grzegorz Gałasiński

    - Przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja układu torowego na stacji w Żyrardowie - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Sam przystanek zostanie wyposażony w dwa perony: jedno- i dwukrawędziowy. Zdemontowana zostanie kładka nad torami. Zostanie ona zastąpiona nowym przejściem podziemnym. Istniejące przejście podziemne zostanie przebudowane i wyremontowane. Prace na stacji Żyrardów obejmą również modernizację sieci trakcyjnej, automatyki i odwodnienie torowisk.

    Utrudnienia w ruchu pociągów może też spowodować budowa dwupoziomowego skrzyżowania w Chylicach (gmina Jaktorów). W czwartym kwartale rozpocznie się dodatkowo modernizacja odcinków: Warszawa Włochy - Pruszków, Pruszków - Grodzisk Mazowiecki, a także przebudowa stacji w Pruszkowie i Grodzisku Mazowieckim.

    Podróżni muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu kolejowym między Łodzią i Warszawą aż do trzeciego kwartału 2015 roku. Wtedy ma zakończyć się modernizacja 57 kilometrów linii kolejowej między Warszawą Zachodnią i Skierniewicami. Inwestycja będzie kosztowała ponad miliard złotych.

    - Po modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu ze Skierniewic do Warszawy skróci się z 41 do 30 minut, a podróż z Łodzi do Warszawy zajmie niewiele ponad 70 minut. Pociągi towarowe będą mogły jeździć po zmodernizowanym odcinku z prędkością 120 km/h - tłumaczy Maciej Dutkiewicz.

    Prace na odcinku między Skierniewicami i Warszawą Zachodnią zostały wznowione na początku czerwca. Wcześniej zostały przerwane z powodu upadłości spółki PNI, która była liderem konsorcjum, modernizującego tę linię kolejową. Gdyby nie doszło do upadłości PNI i spółka dokończyłaby prace w terminie, inwestycja dobiegłaby końca w listopadzie tego roku, a nie za dwa lata, jak obecnie planuje inwestor, czyli PKP PLK.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PKP-owskie Dziadostwo !

    Bandżo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Ten odcinek miał być już gotowy cały w zeszłym roku - to w sumie będą 3 lata opóźnienia. A z Widzewa do Kaliskej pociąg nadal będzie jeździł pół godziny. Jak będą w takim tempie budować te dłuższe...rozwiń całość

    Ten odcinek miał być już gotowy cały w zeszłym roku - to w sumie będą 3 lata opóźnienia. A z Widzewa do Kaliskej pociąg nadal będzie jeździł pół godziny. Jak będą w takim tempie budować te dłuższe torowiska niż trasa Łódź-Warszawa (150 km pod prędkość max. 160 km/h) to ten Pendolino (pod większe prędkości) stanie się zabytkiem. A więc nie ma się co podniecać super zakupem naszych pkp-owskich nieudaczników. Znowu kasa wyrzucona w błoto i zagrywka PR-owa naszych obecnych władz.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kłamstwo kłamstwem podparte

    A.B. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    PNI nie ukończyła by prac w listopadzie tego roku ponieważ nawet ich nie rozpoczęła, dwa i pół roku przymierzali się do rozpoczęcia robót i co zleceniodawca PKP PLK nic nie widział, nie rozwiązał...rozwiń całość

    PNI nie ukończyła by prac w listopadzie tego roku ponieważ nawet ich nie rozpoczęła, dwa i pół roku przymierzali się do rozpoczęcia robót i co zleceniodawca PKP PLK nic nie widział, nie rozwiązał kontraktu przed ostatecznym terminem zakończenia robót, ba nawet nie rozwiązał kontraktu po terminie zakończenia robót dopiero bankructwo PNI zakończyło tą kretyńską umowę w której " ręka rękę myje" w złodziejskim układzie. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo