MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Teatrze Wielkim w Łodzi klasyczna baśń o Jasiu i Małgosi w operowej wersji

Dariusz Pawłowski
Dariusz Pawłowski
Baśń teatralna „Jaś i Małgosia” zagości na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi już w sobotę 1 czerwca
Baśń teatralna „Jaś i Małgosia” zagości na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi już w sobotę 1 czerwca Joanna Miklaszewska
Opera to również widowisko familijne. Udowodni to Teatr Wielki w Łodzi premierą opery „Jaś i Małgosia” Engelberta Humperdincka, zaplanowaną na sobotę 1 czerwca od godz. 19.

Opera „Jaś i Małgosia” z muzyką autorstwa Engelberta Humperdincka i librettem napisanym przez siostrę kompozytora Adelheid Wette, opartym na klasycznej baśni braci Wilhelma i Jacoba Grimmów, miała prapremierę w 1893 roku. Dziełem zachwycał się zachwycał się sam Richard Strauss.

„Znakomita charakterystyka muzyczna postaci, bogactwo melodyczne, zróżnicowanie nastrojów oraz bogata instrumentacja dają gwarancję na przedstawienie, które będzie towarzyszyło kolejnym pokoleniom młodych melomanów. Będzie to opera familijna dla całych rodzin, pierwsza od wielu lat na naszej scenie opera dla dzieci grana w języku polskim. Na scenie zobaczymy solistów, chór dziecięcomłodzieżowy, balet i orkiestrę Teatru Wielkiego w Łodzi” - zachęca opera.

Spektakl reżyseruje Natalia Babińska, która w 2014 roku na scenie łódzkiego Teatru Wielkiego zrealizowała udaną inscenizację „Cyrulika sewilskiego” Gioacchino Rossiniego (spektakl został nagrodzony przez łódzkich recenzentów Złotą Maską). Artystka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) i stołecznej Akademii Teatralnej. Zrealizowała kilkadziesiąt przedstawień, jest autorką muzyki do czterech spektakli teatralnych, teatru telewizji, słuchowisk oraz seriali telewizyjnych. Napisała dziesięć scenariuszy dla teatru, teatru dla dzieci i filmu. Natalia Babińska zajmuje się także pracą pedagogiczną, współpracując między innymi z Akademią Muzyczną w Łodzi.

Kierownictwo muzyczne nad przedstawieniem sprawuje Rafał Janiak, dyrektor artystyczny łódzkiego Teatru Wielkiego. Scenografię i kostiumy zaprojektowała Diana Marszałek (była autorką scenografii do wspomnianego „Cyrulika sewilskiego”). Za choreografię odpowiedzialna jest Anna Hop, a za reżyserię światła - Maciej Igielski.

- Partytura Engelberta Humperdincka jest niezwykle atrakcyjna, bardzo kolorowo zorkiestrowana - podkreśla Rafał Janiak. - W partiach wokalnych są piękne, liryczne frazy, niezwykle charakterystyczne fragmenty. Czyni to tę operę bardzo dostępną dla najmłodszego widza.

W obsadzie widowiska znaleźli się: Jaś - Zuzanna Nalewajek, Olga Maroszek; Małgosia - Magdalena Lucjan, Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska, Patrycja Krzeszowska; Piotr (Ojciec) - Przemysław Rezner, Arkadiusz Anyszka, Andrzej Kostrzewski; Gertruda (Matka) - Anna Wierzbicka, Agnieszka Makówka; Wiedźma - Bernadetta Grabias, Agnieszka Makówka; Duszki - Hanna Okońska, Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska; Chór Dziecięco-Młodzieżowy, Balet, Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi.

- Zachowujemy treść baśni, ale nieco ją uwspółcześniamy - zauważa Natalia Babińska. - Na przykład nie traktujemy Baby Jagi dosłownie, ale jako metaforę, personifikację negatywnych wartości. Musieliśmy zaś zrezygnować z negatywnych metod wychowawczych, jak na przykład bicie w rodzinie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Robert EL Gendy Q&A

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki